fre3ke Geplaatst: 31 juli 2021 Geplaatst: 31 juli 2021 (aangepast) Locatie is Kleef (bij Nijmegen), maar Amsterdam is ook mogelijk om op te halen. De struiken wil ik komend najaar uitgraven en ik hoop dat iemand ze een nieuw thuis kan geven. Het zijn twee Japanse wijnbes struiken van mijn eigen stekken. En ongeveer 15 appelbes struiken 'Viking', je kan er dus een lage haag van maken. Zoals hier. Maar een enkel struikje overnemen kan ook. 4 mei 2022 aangepast door fre3ke 2 Quote
Mellie Geplaatst: 31 juli 2021 Geplaatst: 31 juli 2021 Boerenjasmijn heb ik wel interesse in. Vind dat zo heerlijk ruiken! Quote
simonvb Geplaatst: 31 juli 2021 Geplaatst: 31 juli 2021 Ga ik eens over nadenken, moeten tuinplan van de nieuwe tuin nog opmaken en moet dan eens kijken of ik een remork kan gebruiken. Indertijd mijn appelbes weggegeven van de volkstuin omdat ik de smaak zelf niet lekker vind (ook nog niet in confituur). Echter nu een grote tuin en vind ze wel een sierwaarde hebben en de merels zijn er verzot van. Misschien blijven ze dan meer van het ander fruit (al weet ik niet of het de merels zijn die de appels en doyenne de comics peren pikken?) Boerenjasmijn is inderdaad een leuke, geurende plant (hebben we al staan )😀 Japanse wijnbes heb ik twee stuks van meegenomen uit de oude tuin. Vermeerderen vlug. Superlekkere bessen, ook goed voor halfschaduw. Één van de lekkerste bessen vinden wij. Andere plant ken ik niet. Quote
fre3ke Geplaatst: 31 juli 2021 Auteur Geplaatst: 31 juli 2021 De struik heet Weigela Florida 'purpurea', een sierstruik vol met roze bloemen in het voorjaar, en roodbruin blad. Ik hou hem altijd kort dus hij is 40 cm hoog. De boerenjasmijn en weigela heb ik nog niet 100% besloten. Maar het is wel fijn te weten of ze dan kunnen worden herplaatst. @simonvb, ik denk niet dat merels van het andere fruit afblijven, want de appelbes is nu rijp, en daarna komen de appels en peren pas. Ik heb sowieso nog een Cornus Mas, kornoelje, weg te geven. Ik had er één te veel gekocht voor mijn haag. Deze is klein, tweejarig nu. Quote
simonvb Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Ook al is het een zeer mooi aanbod, ik ga passen. Te ver rijden voor ons: 2,5 uur enkel. Hopelijk kun je iemand anders er blij mee maken. Quote
MSDG Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Ik woon langs de A1, kom je daar toevallig langs op de weg naar Amsterdam? In dat geval zou ik wel interesse hebben in een mooie grote Japanse wijnbes. 😊 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
fre3ke Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2021 Nee, sorry, ik rij altijd de A15 en dan de A2. Snelste route, volgens Waze. Quote
Lsjr33 Geplaatst: 7 augustus 2021 Geplaatst: 7 augustus 2021 Ik neem graag een Japanse wijnbes van je over! Die mis ik nog, ophalen in Kleef is geen moeite 😀 1 Quote
MSDG Geplaatst: 9 augustus 2021 Geplaatst: 9 augustus 2021 Mocht er nog een wijnbes over zijn dan vind ik het niet erg om van de winter een keer naar Amsterdam te rijden er voor, laat maar even weten! Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
fre3ke Geplaatst: 9 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2021 Er is er nog één inderdaad. Misschien dat als je vraagt op dit forum of iemand dichterbij een stek voor je kan maken dit najaar, je de wijnbes kunt krijgen zonder ver te hoeven rijden. Stekken is een kwestie van het uiteinde van een tak op de grond leggen, en afsnijden zodra hij geworteld is. Weinig moeite. En anders kom je hem halen over een paar maanden. Quote
fre3ke Geplaatst: 19 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2021 Nog even de appelbesstruiken onder de aandacht brengen, nu ze zo mooi in herfstblad staan. Ik houd er één of twee voor de merels. Dus ongeveer 13 te vergeven. Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 oktober 2021 Geplaatst: 19 oktober 2021 Helaas te ver anders hadden we graag plaats vrij gemaakt, ben benieuwd wie de gelukkigen zullen worden 😁 Quote
fre3ke Geplaatst: 3 mei 2022 Auteur Geplaatst: 3 mei 2022 Ik heb weer een Japanse wijnbes te geef. Zit al in pot. In Kleef of Amsterdam op te halen. Of ergens op die route, op afspraak. Morgen ga ik nog twee stekken uitsteken, dus die kunnen er nog bij als daar behoefte aan is. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 Ik wil wel een Japanse wijnbes van je overnemen! 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 Ik wil er ook graag 1! Ik heb een vijg voor je, mocht je die nog willen. Binnenkort moestuindate bij Mellie doen? 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 4 mei 2022 Auteur Geplaatst: 4 mei 2022 Mooi, dan zijn ze op. @mdubbelm, ik heb de tweede vandaag uitgegraven maar ik was hem een uurtje vergeten en heb hem daarna pas opgepot. Over een paar dagen weet ik wel of hij het overleefd heeft. Anders kan die andere misschien worden gekliefd. Ik zal meteen even showen hoe mooi de Japanse wijnbessen hier groeien. Dank voor het aanbod, maar een vijg kan niet, het is echt te vol in de tuin en ik wil ook geen vijg in pot Het andere aanbod, met @Mellieafspreken, vind ik een goed plan. Afhankelijk van wat ze er zelf van vindt, natuurlijk 😛 Dan kunnen we ook wat zaailingen uitwisselen. Ik zou toch al bij haar langsgaan voor een uitwisseling. Ik heb trouwens vorig jaar een Japanse esdoorn gestekt, de Emerald Lace, en die is ook te geef. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Mellie vindt dat heel gezellig hoor @mdubbelm & @fre3ke 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 6 mei 2022 Geplaatst: 6 mei 2022 Leuke ik en @Mellie hadden ook nog een principedate staan, dus dat gaat goedkomen. Ik dacht dat jij toen bij mij had gezegd dat je evt interesse in een vijgensteknhad @fre3ke, maar dan heb ik dat verkeerd onthouden. Zullen we even via DM afspreken/kijken wie wanneer kan? 1 Quote
Hans van Eerden Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 Mocht je nog een stek van de Japanse wijnbes hebben, ik houd me aanbevolen. Hans (Haarlem) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.