boomknuffelaar Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Hoi Ik wil graag een laagblijvende Morus Nigra in mijn achtertuin. Is er iemand met een aanrader qua leverancier? Directplant misschien? Dus gewoon een klein boompje of een struik. Max zo rond de 3 meter. Ik ga het in een grote pot doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Ik heb een struikvorm bij Intratuin gekocht, die is nu ongeveer 80 cm hoog, na vier-vijf jaar. Een morus nigra groeit sowieso maar een paar centimeter per jaar. Helaas heeft Intratuin die niet meer. Ik zag die struikvorm (oude struik) wel bij fruitbomen.net, maar het kan dat hij daar inmiddels ook uitverkocht is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 (edited) Dit is HET adres en de kenner bij uitstek https://www.facebook.com/De-Moerbeiboom-2114782185413388/ Pas op! Meer dan soms is een aangeboden/verkochte "zwarte moerbei" een veel algemenere Morus alba (witte moerbei dus) met zwarte vruchten. Er zijn maar weinig handelaren en mensen die dit verschil kennen. Witte moerbei kan zwarte, rode, roze en witte vruchten hebben, maar meestal zijn die zwart. Ik had zelf uit eenzelfde portie zaad van 1 ouder planten met vruchten in al die kleuren. Edited August 18, 2021 by weknow 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tielse flipje Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Er is geen laagblijvende zwarte moerbei (tot op heden). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts