Abcde Posted August 27, 2021 Share Posted August 27, 2021 Dit hebben we plotseling in onze tuin gevonden tegen de omheining. Weet iemand wat dit is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 27, 2021 Share Posted August 27, 2021 De foto's zijn slecht, maar ik gok een nestzwam. Niks geks. Het zou het geel nestzwammetje kunnen zijn, maar de foto's zijn echt te slecht om dat zo te kunnen zeggen. Ligt er hout onder de paddenstoelen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abcde Posted August 28, 2021 Author Share Posted August 28, 2021 Neen er ligt geen hout onder. Deze zijn plotseling in de buurt van de omheining beginnen groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted August 28, 2021 Share Posted August 28, 2021 (edited) Zit er een beestje in? Is er een sloot of vijver in de buurt? Heb zelf wel eens een soort van beestje gehad die van steentjes/plantmatriaal een soort huisje(cocon?) maakt, en dan gaan ze ergens aanvast zitten om daarin te transformeren. Ben alleen de naam van het insect kwijt. Edited August 28, 2021 by rorror Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted August 28, 2021 Share Posted August 28, 2021 Kan je misschien de originele foto's plaatsen ipv schermafbeeldingen? Dan is het denk ik beter zichtbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abcde Posted August 29, 2021 Author Share Posted August 29, 2021 Hier zijn de originele foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 29, 2021 Share Posted August 29, 2021 Ik denk ook in de richting van (beker)zwammetjes. Kun je ze een tijdje laten staan? Misschien wordt het dan duidelijker en heb je een nieuwe soort ontdekt, bijv. de peziza abcde Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts