Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Het medicijn oscillococcinum weetje


Gast jack

Aanbevolen berichten

De keuringsdienst van waarde heeft hier ook een keer een aflevering over gewijd. De hart en lever vormen inderdaad de basis, maar dit wordt dan ontelbare keren verdund (heeft vast een chique naampje, maar het komt op hetzelfde neer) en dit wordt dan samen met suiker oscillococcinum genoemd. Dus wat je koopt is eigenlijk suikerkorreltjes met 0,00000000001% (ongeveer ) eendenlever/hart extract. Nou mag iedereen geloven wat hij/zij wil, maar persoonlijk zie ik niet in hoe dit product ooit kan helpen om griep te voorkomen.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo voor de schrijffoutenpolitie.....maar kon t nu ff niet laten

 

....keuringsdienst van waren is het toch??? hoewel ik een keuringsdienst van waarde ook wel zie zitten

 

De strekking van je verhaal...helemaal mee eens er wordt wel meer gebakken lucht verkocht...het vreemde is dat dat goedje mij wel hielp....heb t wel eens geprobeerd nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Lig hier dubbel....zo zie je maar....hoogmoed komt voor de val....enne....kan er wel tegen hoor....mij krijg je hier niet weg

 

vind t wel een goeie.....heb ik dus jaren fout gezegd

 

 

edit ff bekomen van de lach...toch maar ff gegoogeld op keuringsdienst van waren....zijn er echt zoveel mensen die het fout zeggen....had nogal wat hits LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geedee, de Keuringsdienst van waren is een instelling van de regering uit die zaken controlleert op oa. de hygiëne tijdens en na het bereiden van 'ons' eten.

De Keuringsdienst van waarde is een in het leven geroepen programma van, ik dacht, de Vara. Die zoekt op een journalistieke manier uit hoe een bepaald product tot stand is gekomen afhankelijk van wat er op de verpakking staat. En idd, als je daar eenmaal filmpjes van bekijkt, zit je er ook zo een paar uur (minstens) aan vast. Het is ongelofelijk wat fabrikanten op een verpakking durven zetten!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt inderdaad geloven wat je wilt. ik geloof wel dat er gekke stofjes zijn op gekke plekken, zoals in de lever en het hart van de wilde muskuseend.

Je moet maar uitzien te vinden wat werkt..petje af voor de wetenschappers...

 

Ossilihupeldepup heb ik nooit genomen ik vind het ook te duur, maar ik zie wel dat mensen ( en dieren) kunnen genezen met homeopathie. 20 jaar geleden had ik zware galproblemen, en daar ben ik toen van genezen met homeopathische druppels gemaakt van de Chelidonium..u vast welbekend als Stinkende Gouwe. Nu heb ik galstenen, daar kan die Gouwe-Ouwe ook niets aan doen en ga ik onder het mes. het is mooi dat we de mogelijkheid hebben om homeopathisch en allopathisch te genezen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Helly, (27 jan 2011 18.04) nog enkele kleine aanvullinkjes:

De keuringsdienst van waren heet nu VWA (=voedsel en waren autoriteit) http://www.vwa.nl/ zelfde club, zelfde ........

De keuringsdienst van waarde vind je hier http://www.keuringsdienst.nl/ De formule van het tv-programma is m.i. een beetje versleten, maar inhoud is meestal

 

Aanvulling: "Keuringsdienst van Waarde is een Nederlands consumententelevisieprogramma dat uitgezonden wordt door de NTR, voorheen de RVU en vanaf 2012 de KRO."

Bron: wikipedia.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat homeopathische middelen een basis hebben van een extract van mineraal, plant of dier.

Maar bij dier heb ik toch wat moeite neem neushoorn of berengal dan denk je toch niet gelijk aan homeopathisch

Maar is het eigenlijk wel, geeft toch alleen maar leed aan dieren, geen idee hoe ze oscillococcinum uit een eend halen maar hopelijk zonder leed voor dier.

 

edit ik geloof dat het aardig nep spul is,

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Oscillococcinum® is een homeopathisch middel waarvan gesteld wordt dat het de symptomen van griep verlicht. In Frankrijk is het één van de meest verkochte placebo's. Het actieve ingrediënt is volgens het doosje anas barbariae hepatis et cordis extractum 200K HPUS, muskuseend dus.

 

 

 

Oscillococcinum® is zodanig verdund dat het praktisch uitgesloten is dat er nog een enkele molecule van het hart- en leverextract van een muskuseend die voor dit doel om het leven gebracht is, aanwezig kan zijn in het middel. Er is dan ook geen wetenschappelijke basis om te veronderstellen dat een molecuul uit het extract in Oscillococcinum® de symptomen van griep kan verlichten. Het wordt daarom ook verkocht als middel tegen een grieperig gevoel ('état gripaux').

De pilletjes bestaan voornamelijk uit bindmiddel en suikers waaronder lactose. Die lactose kan een uitwerking hebben op mensen die aan een lactose-intolerantie lijden.

De naam Oscillococcinum® is veel waard en ze is eigendom van Boiron, een Frans bedrijf en de enige producent van het middel tegen griep dat onder die naam verkocht mag worden

aangepast door Gast

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat homeopathische middelen een basis hebben van een extract van mineraal, plant of dier.

Maar bij dier heb ik toch wat moeite neem neushoorn of berengal dan denk je toch niet gelijk aan homeopathisch

Maar is het eigenlijk wel, geeft toch alleen maar leed aan dieren, geen idee hoe ze oscillococcinum uit een eend halen maar hopelijk zonder leed voor dier.

 

het word dus uit muskus eenden gehaald

en dat zijn echt lieve rustige aanhankelijke eenden ik heb er zelf 6 rondlopen .dus voor mij geen oscillococcinum

-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me ook erg als een dier wordt doodgemaakt alleen om "een grieperig gevoel"...Ook om ergere ziektes is het op zijn minst afschuwelijk...wie ben jij dat je mag zeggen dat en dier dood moet om voor jou een medicijn te vinden.Om op te eten vind ik al moeite, en daarom eet ik vrijwel alleen dieren die een goed leven hebben gehad..ik heb gemakkelijk praten, want ik heb er de mogelijkheid toe. vroeger was ik lang vegetariër.

 

Hans: de tekst die jij ( waar vandaan?) hebt neergezet kom ik vaker tegen dan ivm een ander homeopathisch middel.

Er is een steeds grotere lobby tegen natuurlijke, antroposofische en homeopathische middelen. Ik ben het daar niet mee eens, en heb zelf ervaring dat een super vergaande verdunning mij of een ander goed hielp.

Ik ben een voorstander van vrijheid van alle natuurlijke geneesmiddelen en heb vertrouwen in artsen die meer dan hun gewone opleiding hebben gevolgd..zoals bv de antroposofen of huisartsen die ook acupunctuur hebben geleerd. Andersom vind ik dat een homeopaat minstens een paar jaar medicijnen zou moeten studeren, en in een ziekenhuis gewerkt zou moeten hebben.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat het verder over ADHD: https://www.moestuinforum.nl/adhd-t3869.html

 

En hier over homeopatische middeltjes: https://www.moestuinforum.nl/homeopatische-middeltjes-t3870.html

 

En dan zijn er nog wat berichten die hier nog wel staan, maar ook gedeeltelijk over 1 van bovenstaande topics gaan. Maar ik kan er ook niets mooiers van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...