Bertus Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 Eind juli heb ik een aantal hortensia's (macrophylia) gestekt. 11 van de 12 stekken zijn aangeslagen, worteltjes komen onder uit de pot. Ik heb de potten uit hun plastic zakje gehaald en het restant van de bladeren (waren tot ⅓ geknipt) verwijderd. Wat is het verstandigste? ... Elke stek tot plant/struik laten worden of bv 3 stekken bij elkaar laten staan? Wellicht heb je dan direct "meer" struik maar misschien worden het concurrenten en remt de groei juist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Ik had het blad nog even laten zitten. Ik zou de drie stekken bij elkaar laten staan. In de professionele boomkwekerij is het tegenwoordig heel normaal om meerdere stekken in een 'cup' te plaatsen. Bij verdere doorkweek heb je dan sneller een vollere plant. Qua groei maakt het bij een goede verzorging weinig uit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts