BerryCritical Geplaatst: 7 januari 2022 Geplaatst: 7 januari 2022 https://berrycritical.home.blog/2019/02/28/fake-variety-names-among-webshops-sales-strategy-of-the-21st-century/ Buddy blue = Powder blue Blue Desser = Elisabeth Blueroma = Darrow druif Vanessa =Rose Dream Ik dacht ik help even Als er mensen zijn die kunnen bijvoegen, laat maar weten. Ik heb al zo veel webshops gezien die in de val trappen en de lubera soorten aanbieden terwijl je het originele ras voor minder bij DIEZELFDE webshop kon aankopen. Heb een beetje rond zitten mailen naar die webshops, was een tijdje geleden. En nu zijn de meeste eruit. Maar er zijn nog enkele naïeve collectors die in de val trappen. Trap er niet in, geniale marketing wel. Quote
Stan W Geplaatst: 8 januari 2022 Auteur Geplaatst: 8 januari 2022 Ja ik doelde ook meer op hun teleurstelling over iets wat als leuke eetbare struik aangeprezen werd, maar totaal niet smakelijk was of een degelijke oogst opleverde. Misschien was ik daar niet duidelijk in geweest. Verder begrijp ik wel dat kwekerijen enigszins te positief zijn over hun planten, je gaat niet je eigen bron van inkomsten afkraken lijkt mij. Dat verkoopt niet goed. Maar ook daar kunnen kwekerijen in overdrijven, Lubera is daar ongeveer het toppunt van vermoed ik. Persoonlijk vind ik mijn honingbessen ook tegenvallen qua groei. Heb ze overigens pas een jaartje, maar sommigen zijn afgelopen jaar nauwelijks gegroeid. Over de vruchten kan ik nog niks zinnigs zeggen want heb nog geen oogst gehad. Vind het verder wel mooie planten in het voorjaar en de vroege zomer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.