Waaslander Posted October 14, 2021 Share Posted October 14, 2021 Een 2 tal geleden een mispel struikje gekocht . Groei is niet bepaald snel nu een 80 cm vermoed ik . Heeft natuurlijk ook zijn voordelen als de struik groter is minder snoei . Mijn herinneringen van mispel is dat er vroeger 1 tussen de meidoornhaag stond op stam, bij mijn ouders en dacht dat groei ook beperkt was (was wel oud exemplaar). Dus zou er wel 1 willen op stam . Mogelijkheid om deze te kweken . -Stekken (vruchten heb ik nog niet voor zaaien). -Enten op een onderstam, van meidoorn Bij opzoekwerk kwam ik dit tegen . Quote Aanplanten en vermeerderen Mispels vermeerderen gebeurt in de meeste gevallen via enten. Hiervoor gebruiken veredelaars de sterke onderstam van een kwee of Cydonia oblonga, die de basis vormt voor stevige en grote vruchten. Zaaien kan ook, maar dan ontwikkelt de plant zich erg traag Iemand ervaring mee en wat zouden jullie nemen meidoorn of kwee . En hoe groot is de invloed van de onderstam op de grootte van uiteindelijke boom (zonder snoei natuurlijk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts