Swa Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 (edited) Veel opgeruimd en nu zitten er kale vlekken dat ik liever 'gecontroleerd' groen wil hebben dan dat er later onkruid moet gerooid worden. Dus tijd om wat te zaaien en ik dacht aan groenbemesters. Maar kan dat nu, half oktober, wel nog ? Deze groenbemesters heb ik al liggen: Phacelia bijenvoer Gele mosterd Blauwe Lupine Voederwikke Bernagie Citroengele honingklaver Seradelle Boekweit Bladrammenas Zoetraapzaad Edited October 17, 2021 by Swa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Volgens mij heb ik onderstaande lijstje van Vreeken: oktober t/m December: wintertarwe, winterrogge, bladrammenas, gele mosterd, winterkoolzaad en nootzoetraapzaad. Plus oktober nog kervel erbij.Uit eigen ervaring kan ik zeggen ook phacelia. Die overwintert als kleine plant, en bloeit in het voorjaar. Wordt hier ook bevestigd: http://www.bijenvriend.be/nl/blog/2-zaai-eens-phacelia-begin-oktober.Maar het is maar net wat je wilt. Moet het de winter overleven, of moet het met de vorst dood gaan. En wanneer heb je die grond weer nodig. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Nummer 1t/m 4 komen bij mij ieder jaar spontaan op, nadat ik ze ooit gezaaid heb. Op het moment zijn mosterd en phacelia aan het kiemen en groeien overal, en soms al in bloei. Dus om nu te bedekken heel geschikt. De wikke en lupine zal pas in de zomer echt groot worden, die blijft kleiner in dit jaargetijde. De rest weet ik niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted October 17, 2021 Author Share Posted October 17, 2021 Dank voor de raad. Nu je het zegt Phacelia had ik vorig jaar ook eind oktober gezaaid. Daar had ik al wat van staan, maar ga er nog wat zetten. En dan nog 2 bedjes met bladrammenas en gele mosterd. Bij het zoeken vond google op BoerenBusiness deze interessante tekening: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts