Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eerder zaaien / planten in folie kas?


linda

Aanbevolen berichten

Ik heb een folie kasje, kan ik hierdoor ook mijn groente eerder planten of toch beter wachten tot wat op de verpakking van de zaadjes/plantjes staat?

alvast bedankt!

(dit forum werkt wel verslavend, ik ga de hele tijd kijken of er nog nieuwe tips en info staat )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de verpakking staat ook vaak: zaaien onder glas en dat is altijd eerder dan in de volle grond.....Met de vorst die echter voorspeld is (ook overdag) zou ik nog heel even wachten....dingetjes die normaal in mrt april buiten kunnen...kun je gerust in februari in je folikasje zetten...mits het geen 20 graden gaat vriezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is echt wel te soort afhankelijk maar februari zijn nog maar weinig dingen hoor, denk eerder aan maart in koude kas

wordt hij verwarmt dan is ander verhaal maar dan hou ik zelf ook maart aan

Twee maanden eerder dan adviestijd op verpakking lijkt mij wat te optimistisch want oke een plantenkasje/koudebak beschermt iets maar ook niet zoveel hoor daar zijn ze ook niet speciaal voor meer gemaakt

meer om dingen vlugger te laten groeien in voorjaar/zomer ivm hogere temp enzv.

 

Opzich wil niemand het horen en ikzelf heb zeker ook gedaan/geprobeerd in huis in koude bak en veels te vroeg gezaaid maar kwaliteit plantjes zeer matig in vergelijk met juiste datum aanhouden die veel steviger en mooier opgroeien.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...