speets Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 (edited) Deze tamarinde is van vorig najaar. Ik heb hem geregeld gedraaid, maar toen ik hem begin april naar buiten deed, stond hij al in een hoek van zo'n 90 graden. Hij heeft de hele zomer buiten in de zon gestaan en is goed gegroeid, maar het lijkt nu wel een treurboompje. Ik begrijp niet waardoor hij zo krom is geworden? Ik kan me niet herinneren dat er beesjes in hebben gezeten. Iemand een slim idee? Edited November 17, 2021 by speets Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Staat deze binnen? Sommige planten doen dat als ze te weinig licht krijgen. Anders even een draadje er om heen en in de gewenste richting buigen. Red je het buigen niet in één keer omdat er te veel spanning opstaat en bang bent dat die knapt. Dan laat je hem op die positie en buig je hem een paar weken later verder. En dat dan herhalen. Tussen elke buiging in hersteld de stam zich weer, waardoor je weer wat verder kan. Je kan er ook een cascade van maken, dan groeit deze al de juiste richting op. Hier enkele voorbeelden; Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted November 17, 2021 Author Share Posted November 17, 2021 23 minuten geleden, speets zei: Ik heb hem geregeld gedraaid ... en zoals ook gezegd: hij heeft binnen gestaan tot april dit jaar. Het licht heeft er dus niets mee te maken. Mooie foto's hoor, ik ken ze ook wel, maar de vraag was niet 'wat moet ik hiermee' maar: Begrijpt iemand waarom deze plant zo scheef is gegroeid? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Heb je nog een foto van hoe deze er bij stond voordat deze naar buiten ging? Want als deze toen al wat hing, zal de stam niet zomaar herstellen met meer licht. Ik denk zelf toch te weinig licht, het is een tropen plant, welke ruim de helft van het jaar te donker staat in nederland. Heb je deze zelf gezaaid? Ik vind hem wel een leuke uitstraling hebben om hem hier ook in de collectie toe te voegen. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts