Geplaatst: 28 november 20213 j Framboos in volle grond geplant, blad wordtnu geel. Wat ligt dit aan? P.s. woon in Portugal met dagtemperatuur van 20 graden en nacht 14. Dus hier geen herfst 29 november 20213 j aangepast door Portugeesje
Geplaatst: 28 november 20213 j Ik zou zeggen.. herfst? Of is dat te eenvoudig gedacht? 28 november 20213 j aangepast door Sin Fronteras Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Geplaatst: 29 november 20213 j Herfst is niet alleen een kwestie van temperatuur maar ook van temperatuurverschil, en ook zeker van afnemende daglichtlengte. Dus hopelijk is 'ie gewoon in winterslaap aan het gaan. Ik weet niet waar je precies woont, maar frambozen zullen het in Portugal beslist niet overal goed doen. Die houden niet van hete droge zomers. Dan kan passievrucht of vijg ofzo een lekker alternatief zijn. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 29 november 20213 j Auteur Waar ik woon is het niet zo warm. Graad of 25 in de zomer, in de winter 18/20 graden. Lijkt mij een goede temperatuur. Maar dan nog weet ik niet waarom dat blad geel is geworden......
Geplaatst: 29 november 20213 j 9 minuten geleden, speets zei: ... ook zeker van afnemende daglichtlengte. Dus hopelijk is 'ie gewoon in winterslaap aan het gaan. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 1 december 20213 j Ik kan me zomaar voorstellen dat er frambozen zijn die zijn doorgekweekt voor jouw klimaatzone, maar dan moet je wel die rassen kopen. Zoals hierboven gezegd is temperatuur niet leidend maar de daglichtlengte en frambozen zijn bladverliezend, hier zijn ze helemaal kaal. Voor ontwikkeling van de bloemknoppen heeft een framboos winterrust nodig dus de bladeren moeten een keer vallen. Weet je welk ras je hebt geplant? Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.