Sin Fronteras Geplaatst: 8 december 2021 Geplaatst: 8 december 2021 Heeft er iemand ervaringen met compost van het merk Culvita? Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
weknow Geplaatst: 8 december 2021 Geplaatst: 8 december 2021 4 uren geleden, Sin Fronteras zei: Culvita Culvita is een groothandelsmerk. Het is gewone groencompost. Niks meer en niks minder. Grootschalig ingekocht en in zakjes van 40 liter weer voor het 50-voudige verkocht. Zoals mineraalwater uit een fles meestal duur kraanwater is. Wat zou je verder willen weten? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Sin Fronteras Geplaatst: 8 december 2021 Auteur Geplaatst: 8 december 2021 Tja, ik lees (o.a. op dit forum) toch geregeld dat de ervaringen met compost nogal verschillen (onkruidzaden, plasticresten, glas). Hetzelfde geldt voor potgrond van verschillende merken. Voor het heropstarten van mijn tuin heb ik een wat grotere hoeveelheid nodig, en de laatste jaren heb ik mijn compost een beetje verwaarloosd. Ik kan natuurlijk ook een kuub compost bestellen bij een lokale afvalverwerker, maar eerlijk gezegd heb ik daarover mijn twijfels, gezien de wijze waarop er daar omgegaan wordt met andere soorten afval. Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Sin Fronteras Geplaatst: 12 december 2021 Auteur Geplaatst: 12 december 2021 Pfff, helemaal niemand? Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Waaslander Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Op 8-12-2021 om 18:42, Sin Fronteras zei: Tja, ik lees (o.a. op dit forum) toch geregeld dat de ervaringen met compost nogal verschillen (onkruidzaden, plasticresten, glas). -Compost van 10 jaar geleden en nu van de intercommunale is niet te vergelijken toen zat er ook stukjes plastiek en zo in nu niks meer in te zien (dacht mengcompost ) - In België heb je onder meer vlaco die stellen eisen aan de compost zoals bereikte temperatuur tijdens compostering (vernietigen van onkruidzaden bij hoog genoegen temperatuur en ziektekiemen) Soort compost speelt ook een rol GFT-compost of groencompost Dan gft wie verwijderd het label van de schil van fruit om deze te scheiden en niet beiden bij de gft om deze te laten afvoeren? Even het gamma van grond bekeken dat ze aanbieden ? Kende het merk niet . Tuinaarde (niet geschikt voor in te planten ) Tuincompost Wat mag het verschil zijn voor mij kan het 2 maal zelfde zijn maar anders verpakking . En dan biologische tuinaarde ? Biologische compost ? Op site kan ik geen verschil maken uit vulling van deze 3 zakken . Dus denk je dat je veel goedkoper af ben met goede groencompost (gecontroleerd door vlaco in Belgie ) Heb je geen plastiek in de grond en geen hoop plastiek afval door de verpakking . 1 Quote
donaldk Geplaatst: 18 december 2021 Geplaatst: 18 december 2021 (aangepast) Is een wat duurder merk, zitten in of Alphen a/d Rijn of daar in de buurt en dat je ze in Belgie niet kent verbaast mij dus niet. Ik heb de potgrond van ze al jaren niet meer gekocht, maar heb wisselende ervaringen. Zakje dure potgrond met kokosvezel erin gemengd (nog wel wat veen), heb ik jaren mee gedaan in zaaitray. Ik heb een keer een duwbakwagen zien rijden van ze, dus ze leverden ook bulk, los gestort, maar ja transport vanuit Nederland maakt het ongelofelijk duur. Oops bedoel je Cultivea of Culvita, het merk waar ik het over heb? 18 december 2021 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Sin Fronteras Geplaatst: 19 december 2021 Auteur Geplaatst: 19 december 2021 (aangepast) Ik woon in NL maar helaas weinig reacties. Het gaat trouwens over Culvita. 19 december 2021 aangepast door Sin Fronteras Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
mdubbelm Geplaatst: 19 december 2021 Geplaatst: 19 december 2021 1 hour ago, Sin Fronteras said: Maar helaas weinig reacties Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Maar als er weinig mensen hier ervaring mee hebben of er lovend over zijn, dan zegt dat wellicht genoeg? Quote
MSDG Geplaatst: 20 december 2021 Geplaatst: 20 december 2021 @Sin Fronteras, in Soest zit van Doorn, die leveren prima schone kwaliteit groencompost. Op een paar miniscule stukjes glas na was het schoon en dampend. Daarnaast ook relatief goedkoop, zeker als je zelf met een karretje er heen rijd en de bigbag in je kar laat zetten. Losgestort helemaal een koopje. Bladaarde daar niet kopen, die zat bij mij vol met plastic. T.a.v. je vraag, ik ken het merk niet, enkel Hubun (nu gestopt) en van Egmond, beide tevreden over, erg schoon. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
donaldk Geplaatst: 21 december 2021 Geplaatst: 21 december 2021 Van Egmond levert niet aan particulieren, ik kon voor bepaalde EAN code slechts een weder verkoper vonden. Je vind het merk Culvita bij van die kleinere tuincentra/kwekerijen. Ik zie dat ze op zelfde adres zitten als Rhizopon produceert en levert meer dan 80 jaar middelen op basis van het plantenhormoon indolylboterzuur, welke toegepast worden voor de beworteling : https://www.google.com/maps/uv?pb=!1s0x47c5daccddffe3f1%3A0xc655ee853a173223!3m1!7e115!4s%2Fmaps%2Fplace%2Fculvita%2Bcompost%2F%4052.1303299%2C4.6181377%2C3a%2C75y%2C148.66h%2C90t%2Fdata%3D*213m4*211e1*213m2*211sqY3_QKWnY10vHxbyLioefA*212e0*214m2*213m1*211s0x47c5daccddffe3f1%3A0xc655ee853a173223%3Fsa%3DX!5sculvita compost - Google Zoeken!15sCgIgAQ&imagekey=!1e2!2sqY3_QKWnY10vHxbyLioefA&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwjA6d6MsfX0AhXRCewKHf1HCB0Qpx96BAggEAg Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Jane Doe Geplaatst: 23 december 2021 Geplaatst: 23 december 2021 Precies om dit probleem voor onze situatie op te lossen, hebben we een compostmachine aangeschaft. De grote compost bedrijven die de tuin en groenafval voor de overheid en co verwerken, vragen per kuup een beste prijs afhankelijk van de korrel grootte. Zit van alles in wat op de groen en tuinafval plaatsen van de stadt gedumpt wordt en wat de afvalverwerkingen er bij gooien. De transport per 35 a 40 ton afhnkelijk van de zandvrachtwagen, maakte de kosten best prijzig. En ze vonden de gedachten van al die vrachtwagens niet zo goed idee, geen idee waar ze compost anders heen rijden of laten maar goed. In onze automaat gaat alles uit de keuken in, de onkruid en co uit de tuin gaat naar de kips en die verwerken wat te grof en teveel zand heeft. Zo besparen we ons een hoop werk en wordt de compost uit de machine onkruidvrij door de hoge temperatuur en direct bruijtbaar. De trommelcomposters krijgen alles en verwerken ook maandelijks kruiwagen compost, dagelijks even met de hand draaien. Wat zoneman met veel plezier doet, met schwung draaien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.