Patrijs Geplaatst: 30 december 2022 Geplaatst: 30 december 2022 Die streepjes geven toch de vulling van de accu weer? Het Voltage wordt hier wel gehaald, maar het Ampèrage is minimaal vandaag. Hier werd het te donker om te spitten, ik zag de heermoeswortels niet meer in de namiddag. Regen en harde wind aan de kust. Toch nog zo'n 12M2 gespit en weer geplant. Toen het te donker werd het gezamenlijke pad met de buren aangepakt. Dat is denk ik een broer van Doornroosje.😉 Ik heb de bramenstengels weggesneden en het kweekgras met de scherpe schoffel weg geschoffeld. Dan kan ik er straks weer mesten en spitten zonder verstrikt te raken. 1 Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 30 december 2022 Geplaatst: 30 december 2022 Knap hoor @Patrijs Ik vermijd het meeste werk in mijn tuin in december en januari( muv bessen snoeien enzo). Alles schaduw en nat, elke schep twee keer zo zwaar.En dan zit ik niet eens op klei .... Quote
mdubbelm Geplaatst: 30 december 2022 Geplaatst: 30 december 2022 Quote Die streepjes geven toch de vulling van de accu weer? Je hebt gelijk, dat is de accu. Maar vorig jaar rond deze tijd was die al leeggelopen. Dus eigenlijk zijn de credits niet voor het zonnepaneel, maar voor de accu, die ondanks de vorst nog redelijk gevuld blijft. Waar het paneel op zonnige dagen dan bij helpt.... hopelijk kunnen we hem dit jaar laten staan. Het is zo'n gezeul met een accu van 60 kilo naar huis. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 december 2022 Geplaatst: 30 december 2022 Mijn camper accu's waren ook leeggelopen door sluipverbruik en te kort aan zon. Sluipverbruik kan bijv. de laadregelaar zijn of elektrisch spul op standby op mijn camper wat LED's, alarm en een automatische buitenlamp. Met een massaschakelaar kan je de accu afschakelen, hij loopt dan heel langzaam terug maar te weinig om in een paar maanden leeg te lopen. Of even de accu afkoppelen, dat is hetzelfde. Met een beetje zon druppelt een beetje paneel de accu wel de winter door, met een ruim 200Ah accu slepen mag eigenlijk niet van de ARBO......💪 Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 1 januari 2023 Auteur Geplaatst: 1 januari 2023 Nieuw topic: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.