acpronk Posted November 21, 2022 Share Posted November 21, 2022 Van een nachtje vrieskou gaat de regenton niet meteen barsten, voordat die een beetje bevroren is ben je enkele dagen verder. Vandaag was het koud zeg, zo aan het einde van de middag. Het restant van het druivenrek met metaaldraad bespannen, maar had geen bindbuis of iets anders bij me om de druiven aan vast te maken. Dat dan een andere keer. Verder de oca geoogst, 4 van de 5 planten, daarna werd het te donker. Van een plant was alles opgegeten, 2 hadden een kleine oogst, en eentje een grote (vergeleken met de rest), maar nog steeds niet heel veel. Maar ik weet niet hoeveel wel normaal is. Vanwege de droogte kwamen de planten pas echt op gang te komen nadat het ging regenen (na de droogte). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 Het lage kasje opengemaakt en daar de peperplanten opgeruimd die bevroren zijn geweest. De laatste zaaigidsen rondgebracht. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Laatste tomaten geplukt. Mini beetje, maar toch. Die plant bleef maar gaan!Doorzetter die Aztec negra. Vond het een geinig ding, maar ook weer niet super en nu toch hernieuwd respect. Kippenhokken schoongemaakt. Brrrr. Wat was het koud. Blij dat het achter de rug is. Ow en de regenton en regenmeter geleegd. Die laatste was alweer tot over de Max vol. Svz november 2022 >100 mm regen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Sla, rucola, sterrenkers en uitjes gehaald. Een kruiwagentje mest op de composthoop gemikt en de laatste bonenplanten opgeruimd en daar compost gedeponeerd voor de tuinboontjes die ik daar binnenkort ga leggen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 De druiven zijn aangelijnd. Ze moeten nog wel wat gesnoeid worden, maar misschien dat @rorror wat stekken wilt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 Herfst prei (tjes) geoogst en daar gelijk de bevroren N-Z spinazie en onkruid weggehaald. De laatste ramen van de lage kas gehaald en de laatste pepertjes opgeruimd. De laatste kerstomaatjes van de plant gesnoept in het kasje en nog wat komkommers gevonden. De Marokkaanse munt in de lage kas was weer wat uitgelopen dus een kopje muntthee in het lekkere zonnetje gedronken. 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 Rozenstekken ( 12) geknipt en in potjes gezet.. geel, wit en rood Ben benieuwd of ze t gaan doen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 De kurkuma die ik vorige week zaterdag uit de grond heb getrokken, waar allemaal maar weinig wortelstokken aan zaten, heb ik vandaag opgepot. Laat ze nu nog maar buiten staan, ze moeten nog niet te snel beginnen te groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 Rozen gestekt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 @lia56 dat heb ik ook gedaan. Mijn gekochte rozen waren al compleet aan het uitlopen dat ik het niet kon laten. Al is mijn slagingspercentage met gekochte rozen toch beduidend lager… we gaan het zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 Ik ben verder gegaan met bestraten. Ik stuitte dit keer op een of andere wazige put met een houtenbalkjes-gaas-gietijzer constructie onder de huidige tegels… morgen maar eens verder uitgraven en kijken wat dit nou weer is. verder nog wat tulpen, narcissen en blauwe druifjes in de grond gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 Dat ziet er raar uit 🤨. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 Een leuk recycle putje? Vandaag het aspergeveldje afgemaakt, het laatste hoekje gespit. Ook alle asperges die nog op mijn andere tuin stonden gesnoeid en er onkruid verwijderd. Ook een laag mest op de composthoop Kroten en selderij geoogst. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted November 27, 2022 Share Posted November 27, 2022 Ik had geen moed om vandaag het putje verder te onderzoeken. In plaats daarvan zo’n 4 m2 gras afgeplagd ten faveure van meer ruimte voor groente. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 27, 2022 Share Posted November 27, 2022 Kontjes van de preien afgesneden en weer in de aarde gezet.. hoop dat ze t weer gaan doen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 Doet mijn moeder ook altijd. Gaat vast lukken als het niet direct gaat vriezen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 Hier zowel gisteren als vandaag miezerig weer, maar gisteren toch nog even wat brassica diversen voor mezelf geoogst en wat groenten/onkruidjes voor de konijnen. Het blad van de dahlia's is wel bevroren geweest in de tunnelkas, dus de knollen kan ik ook rooien en op zolder opbergen. Maar met dat miezerweer had ik geen zin, dus weer snel naar huis. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 De bestelde kuipen zijn vandaag binnen gekomen (bezorgen bij de moestuin vereniging), daar heb ik deze aan de mensen uitgedeeld, maar uiteraard is er met dat koude natte weer niemand aanwezig, ook al was het droog maar de plassen staan op de klei.Verder de yakon geoogst, en de taro. Beide hadden weinig aandacht gekregen, en de yakon heeft toch een aardige hoeveelheid (had niets verwacht, dat scheelt). De taro is voor de teelt voor volgend jaar, dan mogen ze in de grond ipv pot zonder extra voeding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 Hier was het een mooie dag, windstil en wat zon. Weer opgeruimd voornamelijk de N-Z spinazie en weer een laag op de composthoop die nu aardig vol zit. Het eerste stukje gespit bij mijn nieuwe aspergerijen en snijbiet en bieten geoogst. Een kopje muntthee tot het donker werd en de witte wieven kwamen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 Uit de lage kas raapstelen en winterpostelein geoogst. Daar een raam bemest met compost en ingespit. Tussendoor in het zonnetje de groenten schoongemaakt. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 Zonnetje? Hier was het de hele dag mistig. Ochtend en nu erg mistig, overdag een beetje.Dus niks op de tuin gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 mmmm hier ook in geen velden of wegen een ietsie pietsie zon gezien, wel mist . Wat dingetjes aan de muur opgehangen zoals hark, bezem, schep etc... is t maar weer van de grond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 Hier vandaag ook geen zon. De laatste herfstprei geoogst en schoongemaakt. Alle kroten geoogst, schoongemaakt en gesorteerd. De witlof gekopt. Een kruiwagen mest op de composthoop. Het dahlia loof afgeknipt, de knollen bedekt met aspergeloof en daar weer een kruiwagen mest overheen gekiept. Laat de kou maar komen, het was voor het donker worden al aardig frisjes. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 Nog drie tomatenplanten opgeruimd in de kas en de laatste tomaten bloem op de foto gezet. 1 olijf geoogst. Knolselderijen in de kas water gegeven en de yakons in de kasgrond begraven, zo ook de delen die weer plant moeten worden. De pepers moeten hoognodig geoogst! 2 Quote We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten? vraag informatie via pb. Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 30, 2022 Author Share Posted November 30, 2022 Bramen bevochten, daar in die rode cirkel zie je nog net Joep zijn oranje helm 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts