Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2022


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik was super actief! Ik hoop dat dat een voorbode is van de rest van het jaar. Geveegd, opgeruimd, vuurwerk resten tussen mijn planten uitgevist, kippenhokken schoongemaakt, gediatomeeenaard, voer en water aangevuld, restjes van gisteren aan de kippen gegeven, potgrond en tuinaarde de tuin in gebracht.

En binnen heb ik mijn kas een andere plek gegeven. Oude plek op zich wel zon, maar nu de hele dag. En dan heb ik ook nog 2 groeilampjes. 1 verdieping zonder.
Alles is opgeruimd en netjes. Ik heb er zin in!
Allemaal de beste wensen en dat het een vruchtbaar moesjaar mag worden.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook flink gewerkt vandaag. Er komen 3 bolacacias aan en een koelreuteria paniculata dus daar moet plek voor komen in de border. Echt pijnlijk hoeveel ik uitgedaan heb. Wel nog anderen blij kunnen maken met een kruiwagen siergras maar toch ook een kliko vol met groenafval (voornamelijk hedera, wat een onkruid...). Morgen dan toch eens beginnen aan de plantgaten want je zult zien dat die gast met z'n bomen onverwacht voor de deur staat, precies wanneer ik weer moet werken. Dan ben ik toch supergoed voorbereid!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf doe voorlopig nog niets in de tuin wegens revalidatie, maar... Mijn vriend & schoonvader zijn volop bezig voor mij om mijn nieuwe Serre/kas op te zetten.. 
Tegen dat ik iets of wat mobiel ben staat ze & kan ik beginnen voorzaaien. 

 

ik ben wel VOOR de tuin bezig maar eerder het uitsorteren van zaden, kijken wat ik nog moet bestellen & zo verder. ;)

  • Like 1

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke middag hier in de tuin. De wind was enigszins gaan liggen en er was zelfs zon. Veel langer gebleven dan het plan was (dat is een goed teken). Verder stekken genomen van Vijg (vermoedelijk 'gewoon' Brown Turkey), de kweepeerboom en een van de appelbomen gesnoeid, Portugese laurierkers kopje kleiner gemaakt, paar dikke takken uit de hazelaars gesnoeid. En de Marokkaanse munt uit de pot gehaald, opgedeeld en in stukken in de kas uitgeplant. In het voorjaar gaat ie weer in potten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste etappe afgelegd van het snoeiwerk aan de kiwibessen. Ondanks meerdere nachten van 3 en 4 graden vorst nog steeds kunnen genieten van verse Goudbessen.  De plant heeft schade maar is zeker niet dood.  Het warmste deel van de plant (direct tegen een gevel van een woning) heeft zelfs een geopende bloem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

27 minuten geleden, mdubbelm zei:

 voorgezaaid? Gekocht?

Doe niet zo gek, je hebt toch een tuin, laat de natuur zijn ding doen.....🤫

 

Ik laat ieder jaar een paar sla planten, die je toch altijd te veel hebt, staan tot ze zaad geven.

Daar niet schoffelen en je hebt genoeg plantjes voor de hele vereniging.

 

Ik had zelf al e.e.a. staan maar zag dat de planten die ik aan een andere tuinster had gegeven ook voor nageslacht hadden gezorgd.

Net die Little Gem en Wonder plantjes had ik niet. 👍

Daar dus maar wat teruggehaald.

Nu onder glas, over een maand nog een keer en de laatste lichting buiten, eventueel onder kappen, en er is weer sla van eind maart tot medio mei. 

 

Zie ook mijn Blog van vorig jaar:

 

19-2:

 

2105536266_20210219_133010(2).thumb.jpg.eef6d58b2e59477107c7aa89136114b4.jpg

 

21-3:

553588187_20210318_132721(2).thumb.jpg.e8944f31ac03504f6e826d3be7b69b3b.jpg

 

 

 

20210318_131832.jpg.6904e3702eece4b1a16016ac26afb4a8.jpg

 

 

28-3:

 

20210326_142948.thumb.jpg.54212910b160f26dc249f0775cbce195.jpg

 

Vorig jaar een wat latere eerste sla oogst i.v.m. late winter.

10-4:

 

903236067_20210407_170621(2).thumb.jpg.69bb8e1684678d407389180e029cdeee.jpg

 

20210410_132739.thumb.jpg.81942a9437a6443c5f93981fcf6c0d51.jpg

 

En 17-4:

 

1270296270_20210417_140935(2).thumb.jpg.1285fa0bc4e3e317df533750752b3780.jpg

 

 

aangepast door Patrijs
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gaan kijken of mijn ‘tentje’ over de ui en knoflook niet weggewaaid was. Stond nog, maar toch een paar stenen op het plastic gelegd.

Verder de buurt in verwondering achter gelaten. Want, als ik sta te denken en plannen, doe ik dat niet alleen in mijn hoofd.

Wijzen en armzwaaien horen daarbij. Voor mij helemaal duidelijk. Buitenstaanders twijfelen wrs. aan mijn geestelijke vermogens.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging om nog wat te zaaien maar het weer was zo slecht met regen en harde wind dat ik nog meer ramen van de bak heb gehaald en ook nog wat geholpen heb met wat gieters water.  Dat moet een opmerkelijk gezicht zijn geweest voor de passanten, gieten in de regen.

 

Daarna nog flink staan spitten, de halve tuin is nu zo'n beetje gedaan.

Wat kleine prei geoogst van onder glas vandaan en de rucola afgevoerd i.v.m. knolvoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna het  laatste stukje platte bak gespit, er staat alleen nog een maaltje kleine prei in van de oude groenten.

De ramen deels gewassen en de laatste rijtjes gezaaid. er is nu alleen nog plek voor wat veldsla plantjes.

De bak gesloten, dat kon wel na de ruim 20mm regen gisteren en met de koude nachten die gaan komen.

 

Begonnen met spitten in de lage kas, die mag nog een klein beetje regen hebben, of ik moet straks gaan gieten als de tuinboonplantjes er in gaan.

De kool afgedekt, de duiven hebben ze ontdekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3x een kip uit de moestuin gehaald. De eerste keer een wat hoger hekje geplaatst tegen het stuk gaas wat misschien inderdaad wat te laag was. En de laatste keer 1 van de vleugels van de kip kortgeknipt (de veren dan... ;) ) zodat ze hopelijk niet meer goed omhoog komt. Eens zien hoe het morgen gaat.... 

Verder begonnen met het omzetten van de laatste composthoop. Er woont een rat, of meerdere, dus die wil ik daar dan ook even mee dwars zitten. 

Eerder deze week hebben we de oudste composthoop (die dus al 2 maal was omgezet) leeggeschept en alles verdeeld over de tuin. 

Kom 13 april ook naar de moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi weer, droog en zelfs een beetje zon.

Dus schoffelen, ik heb de asperges en aardbeien gedaan.

Nog een kruiwagentje mest gereden en ingespit en omdat de drie koningen geweest zijn de kerstboom deels in stukjes geknipt en de eerste lading onder de bessenstruiken gemikt. Als laatste een kapotte römertopf waar we brood in bakten platgestampt en bij de wegverharding gegooid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...