Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Slowakije


de boomboerderij

Aanbevolen berichten

Ik zal me even voorstellen, ik ben Sabine, 33 jaar en woon samen met mijn partner in prachtig Slowakije. Hier zijn we bezig de oude boerderij weer nieuw leven in te blazen. Het is heerlijk om te leven met de seizoenen en geniet er met volle teugen van.

Al wel veel gelezen op het forum, maar bij deze dus ook lid geworden. Ik haal veel informatie uit de site, erg bedankt voor alle nuttige en leuke tips.

Mochten jullie een kijkje willen nemen...

http://www.deboomboerderij.eu

 

Een winterse groet,

Sabine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sabine,

Ik ben gewoon jaloers, het ziet er allemaal fantastisch uit op jullie site.

Fantastisch dat jullie op deze leeftijd die stap hebt durven zetten.

Prachtig landschap en een omgeving om te onthaasten.

Ik ben zelf al ruim 10 jaar een camperfanaat en ben opgegroeid tussen de toeristen in de buurt van Valkenburg. Misschien een tip, campers zijn het hele jaar door met 100.000-den onderweg en vaak met een kleine voorziening (water en stroom) tevreden. Slowakije staat niet bekend om zijn camper-mogelijkheden. Een melding in bijvoorbeeld de duitse wohnmobil gids kan hierin verandering brengen.

Veel succes met jullie boerderij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw weeral iemand die heerlijk op een boerderij woont! Leuk.

Het ziet er prachtig uit daar in Slowakije (afgaand op de fotos), ik ben wel benieuwd naar een foto van de boerderij die je aan het opknappen bent ?

Hallo Addie. Dank voor je mooie woorden. Voor wat meer foto's kun je eens kijken op http://www.villa-biela.eu Dit is het vakantiehuisje wat we anderhalf jaar geleden hebben geopend. Toen we de boerderij (2007) kochten was er nog helemaal niets, geen wc, geen wateraansluiting ( alleen een put met emmertje ) en geen douche.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom. Je werkt naar een deadline toe lees ik op je site (3 Juli 2011). Gaat dat lukken?

Heb je al een beetje een idee wat in de moestuin gaat komen?

Hoi Jorg. Ja, dat gaat wel lukken.

 

En over de moestuin van de Boomboerderij, wel, ik wil er snel groeiend gewas in zetten, zoals sla, spinazie, radijs etc en voor de kruiden natuurlijk kervel, bieslook, tuinkers etc. Het is natuurlijk wel zo leuk dat elke gast gelijk iets mag snoepen, maar daarnaast dus ook gewassen waarvan je dan geluk hebt als het klaar is. Daarnaast natuurlijk zijn er de fruit-en nootbomen die er in overvloed zijn ( kers, pruim, appel, peer, rozebottel, walnoot, kastanje... Tips en ideeen zijn welkom, overigens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sabine,

Ik ben gewoon jaloers, het ziet er allemaal fantastisch uit op jullie site.

Fantastisch dat jullie op deze leeftijd die stap hebt durven zetten.

Prachtig landschap en een omgeving om te onthaasten.

Ik ben zelf al ruim 10 jaar een camperfanaat en ben opgegroeid tussen de toeristen in de buurt van Valkenburg. Misschien een tip, campers zijn het hele jaar door met 100.000-den onderweg en vaak met een kleine voorziening (water en stroom) tevreden. Slowakije staat niet bekend om zijn camper-mogelijkheden. Een melding in bijvoorbeeld de duitse wohnmobil gids kan hierin verandering brengen.

Veel succes met jullie boerderij.

Dankjewel Jos. Het is inderdaad een stap om te nemen. Ik was ook nog eens het stadsmeisje, dus ik kan je vertellen dat er wat gelachen is hier op de boerderij. De eerste keer onze geit melken, teveel bloemkoolzaad op een klein stukje ( waar een vriendin het nieuwe woord: boemkool, voor had verzonnen ) Maar, aldoende leert men!

 

En wat een goede tip! Ik ga er zeker naar kijken, dank. Er komen regelmatig vrienden langs met de camper, maar tot heden hadden we nog geen extra sanitaire voorziening, maar dat komt komend jaar dus goed. We zaten al te denken om een aantal mooie kampeerplekken uit te zoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...