Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kippen en bonen


teuthor

Aanbevolen berichten

In kippenvoer zit ook erwten en bonen, maar wel een klein percentage, is goed ivm hoog eiwit gehalte wat ze bevatten.

Maar zoals zovaak is het enkel matig geven en in combi met veel andere zaden dus afwisselend een goed dieet.

Ik weet niet waarom je naar bonen vraagt, waarschijnlijk heb je die veel maar mag dus niet veel gegeven worden een handje per dag zal al aan de hoge kant zijn, maaar goed wat extra eiwit in de winter kan volgens mij weinig kwaad en zorgt mischien dat ze zichzelf wat warmer kunnen houden.

Zelf geef ik in winter vaker en meer meelwormen, en dat is ook voornamelijk extra eiwit

 

Dit is een leuk interesant artikel over voeding kip, daar las ik over bv karnemelk en schapenvet interesante weetjes en zelf zou me dat nou niet te binnenschieten om karnemelk of schapenvet aan je kip tegeven,

 

http://www.kynethologie.nl/Werkstukken%20layout%20homepage/Werkstuk%20kippen/5_Voeding.htm

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha dat is anders dan ik dacht ik dacht droge bonen zaden, dan draait het erom of de bonen gekookt zijn,

gekookt mag je ze geven, ongekookt niet want dat is voor mensen niet goed (kippen lijkt mij dan ook niet) bevat lectinen door koken verdwijnt dat.

 

bv rest gekookte spercie bonen krijgen ze hier ook, vinden ze lekker.

 

Geen idee of mensen eerst de bonen koken voor invriezen of dat dat ook rauw kan, ik zou bij twijvel even vragen of ze gekookt zijn voor ze vriezer ingingen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...