Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo beste tuinders,

Ik heb mijn vader een oude terrarium van mij gegeven die hij nu gebruikt voor het opkweken van zijn tomaten en pepers. In die 1 meter bak zitten 2 LED panelen op zo'n 30CM hoogte van de planten.

Om een of andere reden worden de blaadjes van alle tomaten en sommige pepers geel. Alsof ze verbranden. Ik weet dat die LED panelen warmte af geven, vandaar dat ik nu ook de ramen uit het terrarium heb gehaald voor ventilatie. De temperaturen in die bak zijn constant 25 graden en alsnog zie ik geen verbetering.

Heeft iemand hier dit wel eens meegemaakt?

Geplaatst:

Als het zaai/stekgrond of cocosvezel is, dan zit daar nagenoeg geen voeding in, en worden de zaailingen al geel door gebrek. Dus voeden is dan meteen van toepassing. Vraag dat even na.
Belichting kan ook te dicht bij hangen, maar dat ligt er een beetje aan hoeveel watt/lumen het led paneel is. Weet je dat toevallig?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...