impy101 Geplaatst: 14 maart 2022 Geplaatst: 14 maart 2022 Hallo beste tuinders, Ik heb mijn vader een oude terrarium van mij gegeven die hij nu gebruikt voor het opkweken van zijn tomaten en pepers. In die 1 meter bak zitten 2 LED panelen op zo'n 30CM hoogte van de planten. Om een of andere reden worden de blaadjes van alle tomaten en sommige pepers geel. Alsof ze verbranden. Ik weet dat die LED panelen warmte af geven, vandaar dat ik nu ook de ramen uit het terrarium heb gehaald voor ventilatie. De temperaturen in die bak zijn constant 25 graden en alsnog zie ik geen verbetering. Heeft iemand hier dit wel eens meegemaakt? Quote
rorror Geplaatst: 14 maart 2022 Geplaatst: 14 maart 2022 Heb je een foto in daglicht van de zaailingen welke de verkleuring vertonen? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
impy101 Geplaatst: 14 maart 2022 Auteur Geplaatst: 14 maart 2022 Ik hoop dat het een beetje zichtbaar is Quote
rorror Geplaatst: 14 maart 2022 Geplaatst: 14 maart 2022 Slecht te zien, op eerste oog met deze foto zien ze er redelijk uit. Wat voor potgrond heb je gebruikt? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
impy101 Geplaatst: 14 maart 2022 Auteur Geplaatst: 14 maart 2022 Ik weet niet wat voor potgrond hij heeft gebruikt. Normaliter gebruikt hij gewoon potgrond uit de supermarkt. Quote
rorror Geplaatst: 14 maart 2022 Geplaatst: 14 maart 2022 Als het zaai/stekgrond of cocosvezel is, dan zit daar nagenoeg geen voeding in, en worden de zaailingen al geel door gebrek. Dus voeden is dan meteen van toepassing. Vraag dat even na. Belichting kan ook te dicht bij hangen, maar dat ligt er een beetje aan hoeveel watt/lumen het led paneel is. Weet je dat toevallig? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
impy101 Geplaatst: 14 maart 2022 Auteur Geplaatst: 14 maart 2022 Volgens de advertentie (komt uit China) zijn de panelen 35W met een lum. efficientie van 1000W Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.