hebeentuin Geplaatst: 16 maart 2022 Share Geplaatst: 16 maart 2022 Hoi allemaal, Helaas bleek de plant van binnen rot... Ik heb de goede stukken er af gehaald en het rotte deel er af geknipt. Hoe kan ik dit nu het beste stekken? Wat is de naam ook alweer van deze plant? dankjewel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Adrielle Geplaatst: 16 maart 2022 Share Geplaatst: 16 maart 2022 Lidcactus, stekken zou je even moeten googlen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 16 maart 2022 Share Geplaatst: 16 maart 2022 Lijkt mij een lidcactus Gevonden op Google Haal voorzichtig 2 of 3 aangesloten bladeren van de plant door ze los te draaien/scheuren. Als je een hele nieuwe pot wilt vullen scheur je 5 stekjes (van 2 of 3 aangesloten bladeren) in totaal van de plant af. Laat de stekjes 2 tot 3 dagen drogen. Zo verklein je de kans op rot. Steek de stekjes in een pot met nieuwe potgrond voor kamerplanten 1 tot 2 centimeter diep (zodat ze overeind blijven staan). Je kunt ervoor kiezen om perliet toe te voegen aan je potgrond. Perliet zijn kleine stukjes witte steen. Ze zorgen ervoor dat de grond luchtig blijft en minder compact wordt. Dit is extra fijn voor de wortels van je plant. Deze hebben naast vocht ook lucht nodig om niet te gaan rotten. Plaats de pot op een lichte plaats zonder direct zonlicht. Een temperatuur van rond de 20 graden is het best. Geef de stekjes voldoende water zodat de aarde licht vochtig is. Wacht minimaal 3 weken. Het zal minimaal 3 weken (tot wel een paar maanden) kunnen duren voordat je wat ziet. De plant zal eerst wortels groeien waardoor je in eerste instantie boven de grond nog niet veel zult zien gebeuren. Je kunt de stekjes voorzichtig heen en weer wiebelen: als je weerstand voelt betekent dit dat de wortels zich aan het vormen zijn. Veel plezier met je stekjes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.