Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pfff, ik was mijn wachtwoord al een poosje kwijt.... Een nieuwe aangemaakt en nu kan ik weer meedoen op dit forum

meteen maar een vraag erop knallen.

ik heb verschillende groentenplantjes gekregen met een perskluitje. Ze zijn heel stevig, droog en compact.

hoe kan ik deze nou het beste planten? Moet ik die perskluitjes week maken voordat ik ze plant.

de wortels van het plantje vrijmaken bedoel ik? Ik heb ooit eens zo’n plantje in een groeizak gezet en deze bleef nl. net zo klein als ik hem had geplant. Ik heb het idee dat het plantje geen groeimogelijkheid kan krijgen omdat de wortels zo strak ingeklaard geperst zijn.

Ik heb tot nu toe alleen met zaden gewerkt. 

Geplaatst:

Als de groeiomstandigheden buiten de kluit beter zijn dan daarbuiten, zal de plant vanzelf het wortelgestel uitbreiden. Tenzij je, zoals ikzelf, op bijzonder doorlatende zandgrond tuiniert. Het is dan zeker een uitdaging om de grond voldoende lang nat te houden om het water deels in de perskluit te laten opnemen. Ik zet ze zelf een paar uur in lauw water met een ietsiepietsie groene zeep, dan wordt het water sneller opgenomen. Als je zwaardere grond hebt zou ik me minder zorgen maken.

Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden!

In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...