Ga naar inhoud

Paprika Nocturne heeft al vruchten... verwijderen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij terugkomst na een weekje vakantie staan mijn paprika's in de kas er prima bij. Iets té goed zelfs, want de 2 Nocturnes hebben al zwarte vruchten (schijnen later af te rijpen naar rood). Ik heb geen ervaring met deze paprika, dus vraag ik me af of ik deze eerste vruchten beter eerst kan verwijderen, zodat de plant meer energie in het wortelgestel steekt.

Ter info, de planten zijn ongeveer 40 cm hoog en staan er fris bij.

Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden!

In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe

Geplaatst:

Ik verwijder de eerste vruchten eigenlijk nooit. Paprika's hebben al lang nodig om goed af te rijpen, vandaar dat ik ze liever zo snel mogelijk heb. Zeker ook omdat het tuinseizoen hier later begint en eerder stopt. Bij laat afrijpende soorten heb ik hier pech als ik de eerste vruchten verwijder. Heb nog nooit meegemaakt dat het wortelstelsel onvoldoende ontwikkeld is. Maar goed, dit zijn slechts mijn observaties, wetenschappelijke onderbouwing hiervoor heb ik niet.

Bij mij heeft een van mijn paprikaplanten (Feher) ook al eerste vruchten. De planten staan nog wel binnen, zijn ook zo'n 40cm hoog en zien er goed uit.

• Thanks 1
Geplaatst: (aangepast)

Bedankt Flup! Ik zag vandaag dat de Popti ook al begint. Een heel verschil met vorig jaar toen ik planten bij een kweker kocht en pas halverwege augustus de eerste paprika's kon oogsten...

aangepast door Sin Fronteras

Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden!

In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...