ronaldnr1 Posted May 16, 2022 Share Posted May 16, 2022 Goedendag, In onze moestuin staat een API Noir Appelboom. Deze heb ik in de winter van 2020 gekregen van de buurvrouw en verplaatst naar mijn tuin. Afgelopen jaar deed deze het prima al werden de appels niet heel groot. ik dacht eerst dat dit wellicht door de koude zomer kwam en door het verhuizen. Dit jaar begon de boom rijkelijk te bloeien en wat ik verheugd met de rijkelijke bloesem maar na een paar weken begint alles bruin te worden en komen er geen blaadjes meer aan. Nu zitten er ook heel veel kleine witte rupsjes in. deze had ik niet eerder gezien als gisteren dus ik weet niet hoelang deze er al inzitten. Kan dit de oorzaak zijn van de sterfte? Ernaast staat ook een appelboom. een Malus domestica 'Gloster' die zou de Api Noir moeten bestuiven. Die doet het prima. Groetjes, Ronald PS: ik krijg de fotos niet gedraaid. Geen idee waarom, op de computer zijn ze wel normaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts