Geplaatst: 16 mei 20223 j Hallo, Ik heb binnenshuis sugar snap gekiemd. Ik had 4 zaadjes per P7 potje laten kiemen. Waarschijnlijk had ik tussentijds die 4 plantjes moeten overpotten omdat de wortels nu nogal in elkaar zijn gedraaid. Ik heb ze dus voorzichtig gescheiden van elkaar en zojuist uitgezet buiten in een geultje van potaarde. Hoe groot is de kans dat zij deze mishandeling niet overleven?
Geplaatst: 16 mei 20223 j Gewoon het hele kluitje planten in een keer. Het liefst nog iets eerder voor dat de wortels gaan draaien in het potje. Maar ze kunnen wel wat (mis) handeling hebben. Wel een paar keer gieten met dit weer. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 16 mei 20223 j Auteur Ik heb precies de helft van de sugar snaps nu gescheiden in de grond gezet. Morgen ga ik nog wat extra tweedehands lage bouwhekken (2.50 x 1.20 meter) scoren om het restant van de plantjes tegenaan te zetten. Maar die plant ik dan per bakje zoals jij adviseert. Kan ik meteen op een objectieve manier vaststellen in hoeverre de plantjes opgewassen zijn tegen scheuren van de wortels.
Geplaatst: 16 mei 20223 j Het gaat je in ieder geval flink tijdwinst opleveren, kan je in die gewonnen tijd aan de andere kant van je hek nog een rij peulen zaaien. Want zeg nou zelf: " Peulen/sugarsnaps heb je toch nooit genoeg?". 16 mei 20223 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 17 mei 20223 j Ik hou voor peulen 2-3 cm afstand aan, dus je hebt die eerste rij ruim gezet. Of moet dat bij sugarsnaps zo? In ieder geval zou ik een kluitje van 4 dan op 10 cm afstand van de volgende zetten.
Geplaatst: 18 mei 20223 j Ik zet peulen heel dicht op elkaar, eigenlijk zoals fre3ke het doet. Als de wortels bij het voorzaaien teveel doorelkaar gegroeid zijn, dan plant ik zo'n hele kluit bonen ook samen. Zonder de boel te ontwarren, want daardoor is de kans op beschadiging wel een stuk groter. In de grond hebben ze ruimte zat in ieder geval.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.