BioTuinder Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 Ik word echt gek van de luizen. De hele kas zit onder. De paprikaplanten, frambozen, de peperplanten, komkommers, allemaal groene en bruine luizen. De kers onder de zwarte luis net als de bonen. De blauwe bes onder de dopluis. Vlinderstruiken onder de zwarte luis en de mieren waardoor de toppen eruit zijn gevreten. Op de foto zie je 1 blad van de paprikaplant maar zo ziet serieus elk blad er dus uit. Elke dag ben ik bezig alle luizen weg te wrijven omdat ik geen gif wil spuiten, maar ik word er moedeloos van. Heeft iemand een goede tip wat ik kan gebruiken om te spuiten wat niet schadelijk is voor de planten en voor ons? Alvast bedankt voor de tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tromster Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 https://tuiniernatuurlijk.nl/lieveheersbeestjes/ Lieveheersbeestjes ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 Ik spuit met Dreft en een shotglaasje spiritus op een liter water. Goed onderkant bovenkant inspuiten. Niet spuiten in de volle zon. Na half uurtje afspuiten met schoonwater. Sop resten in de bodem kan geen kwijt. Er zijn al wel jagers bezig, volgens mij zijn dit geparasiteerde luizen van een sluipwesp. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts