Geplaatst: 5 juni 20223 j Hallo mede tuinierders!  Wat zijn er toch veel boeken zeg. hebben jullie nog een suggestie? Ik ben opzoek naar een boek dat wel aardig allesomvattend beschrijft van de biologische groentetuin. Met ook een beetje praktisch realisme. haha.  Ik ga binnenkort ook even naar de Selexys, maar anders wordt het bladeren op het internet.  Â
Geplaatst: 11 juni 20223 j Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je biologisch wilt tuinieren. Ben je er eentje voor de permacultuur of een rijtjesmens zonder gif? Wel of niet spitten, wel of niet biodynamisch?  De kringloop heeft vaak ook nuttige boeken, hoewel je dan wel moet beseffen dat er tussen de teeltwijze in het boek en nu misschien al een halve eeuw is verstreken 🙂  Mijn leukste/interessantste aankopen de laatste jaren zijn boeken van Charles Dowding en Peter Bauwens, maar vooral de Zaaiagenda voor de moestuin van Diana Stek. Dat is geen hoe boek, maar een wanneer boek. Vandaag nog in handen gehad. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.