Vlavlip Posted June 15, 2022 Share Posted June 15, 2022 (edited) Ik heb nog wat ruime langs de schutting, vol in de zon, en kwam zuilvormige fruitbomen tegen wat me wel wat leek gezien ik dan wat meer afwisseling heb dan met 1 boom. Ik ken echter niemand met zulke bomen. Op de foto's zit alles uiteraard vol met vruchten, maar wat is de realiteit? Wat kan ik enigszins verwachten van bv een appelboom en kersenboom? Edited June 15, 2022 by Vlavlip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted June 15, 2022 Share Posted June 15, 2022 Alleen appels zijn er met echte zuilgroei. Alle andere soorten zijn vaak langzaam groeiende onderstammen die je in zuilvorm moet leiden en snoeien. Aan mijn zuilappels heb ik jaarlijks wat appeltjes hangen. stuk of 10 denk ik. vind dat een mooi aantal voor de boompjes. Let op dat je een ziekte resistent ras uitkiest. ik heb goede ervaring met: Sonate Red River Peke Jarle Jarle is de lekkerste. Let op dat je de zuilappel aanschaft met ook een zwakke onderstam omdat hij anders echt wel 4 meter hoog wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts