Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goedemorgen,

Ik kijk er waarschijnlijk overheen, maar  kan het antwoord niet vinden: Wie weet waarom er geen komkommers aan mijn planten komen? Ze zitten vol met bloemen, maar dat is het dan ook wel.

Ik heb er 3  buiten in de volle grond en zonnig staan en 1 in de kas. De planten zelf groeien goed en ik bind ze op. Alleen meer dan dat gebeurt er niet.

Alvast bedankt!

Groet,

Marianne

aangepast door heleentje
Geplaatst:

Heb je bloemen waar ipv een dun steeltje een verdikking zit? Een soort mini-komkommer? Dat zijn de vrouwelijke bloemen.

De meeste van dit soort planten (komkommer, courgette, etc) beginnen eerst te bloeien met enkel mannelijke bloemen en na een tijdje komen daar vrouwelijke bij, die dus voor de vruchten gaan zorgen.

• Like 1
Geplaatst:

Ja, daar zie ik er inderdaad een paar van. Dus het gaat misschien nog goed komen? Hoe lang duurt het voordat er een komkommer aan de plant komt? (Het is voor mij de eerste keer dat ik komkommers probeer te kweken). 

Geplaatst:

Ligt er aan hoe groot de plant is, hoe gezellig ie t heeft, of de bloemen bevrucht worden, etc etc.

Bij mij duurt t altijd even voor ik daadwerkelijk groeiende vruchten krijg, zowel bij komkommer als courgette kan ik met gemak een week of meer vrouwelijk bloemen hebben zonder dat er iets gaat groeien, maar na een tijdje kom ik altijd om in de vruchten, moet wat geduld hebben helaas.

Wanneer t goed is gegaan zul je het wel snel zien, want die mini's groeien vrijwel direct na bestuiving heb ik altijd het idee. Als de vruchten na een paar dagen gelig verkleuren is, de groei stopt en ze vaak wat zacht aanvoelen/rimpelig worden, is er toch iets mis gegaan....ik verwijder die zodra ik het zie.

Het gaat helemaal goedkomen. Het seizoen is net begonnen en blijkbaar heb je een levende plant met beide geslachten bloemetjes, dat is alles dat je nodig hebt.

• Like 3
Geplaatst:

Wij eten al een paar weken komkommer, maar ik laat ze niet te groot worden want dan hebben we re teveel.

Ze staan wel in de kas.

• Like 1

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...