Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb van een vriendin een maandje terug een braam gekregen die zij weer van iemand anders heeft gekregen, waardoor we enkel weten braam en t is duidelijk dat ie doornloos is.

Verder geen idee welke soort, maakt mij ook nooit heel veel uit, maar t valt me op dat ie compleet anders groeit dan dat ik gewend ben. Ipv losse stekken is het meer een soort struik. Er is 1 basis'stam' waaruit nu een 5tal takken van circa 70-100cm en een aantal kleinere takken zijn gekomen en ook zijn er nieuwe takjes te zien die groeien op diezelfde basis.

Iemand enig idee wat hier gebeurd en of het normaal is? En zo ja, hoe hou ik dit enigszins overzichtelijk?

Edited by Vlavlip
Posted (edited)

Dit is wat ik gewend ben, losse takken met misschien her en der een zijtak, maar die zijn spaarzaam en hoger.

IMG_20220708_195017.thumb.jpg.3bdbf000066261dbfdaf3cbb063a098a.jpg

Dit is wat ik heb gekregen, waar dus echt overal nieuwe takken ontspringen en ook hogerop zit de boel vol met zijtakken die er continu bij blijven komen. Lastig te zien, maar het is duidelijk voelbaar dat de 2 dikkere takken thv de grond 1 zijn.

IMG_20220708_195116.thumb.jpg.e2ca01243884acca553b5799c1f8401e.jpg

Edited by Vlavlip