Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Dit jaar zette ik voor het eerst reuzepompoenen, deze zijn normaal licht oranjekleurig. Ik heb er dit jaar echter ook tussen liggen die compleet wit zijn

Iemand enig idee hoe dit komt en of deze exemplaren ook eetbaar zijn?

Alvast bedankt,

Geplaatst:

Je kunt een klein stukje afsnijden en proeven. Bitter? Niet eetbaar. Daar moet je van afblijven en lekker weg doen.
Zo niet, dan is het veilig te eten. Wellicht gekruist met een andere pompoen waardoor die wit is. Was het eigen zaad? Ik heb ook witte pompoenen gezaaid. Maar die horen wit. Ze bestaan dus wel. Het kan ook verkeerd gegaan zijn bij de inpakker. We hebben een aantal jaren geleden hier op het forum dat meerdere mensen niet de pompoen kreeg die die had gezaaid, maar een andere soort. Was wel gekocht. Dus ook dan gaat het wel eens mis.

Geplaatst:

Het was een plant dat ik gekocht heb in het tuincenter.Er zijn gewone lichtoranje reuzepompoenen aan die plant maar ook compleet witte. Dit is iets wat ik nog nooit eerder zag.

Snapchat-1464352272.jpg

Geplaatst:

Volgens mij zijn de giftige soorten in de Pepo-familie. En Maxima pompoenen kruisen daar niet mee. Dus als het een Maxima-soort is, is hij eetbaar. Het is wel een mooie pompoen, vind ik. Hij lijkt op de Long Island Cheese (volgens mij geen Maxima maar Moschata). Heb je een soortnaam?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...