Plotiemoos Posted August 1, 2022 Posted August 1, 2022 Ik heb een reuzenpompoen op de tuin staan. De plant had 4 pompoenen. 1 mega grote, 2 wat kleinere en 1 kleine. Nu heeft de kleine en 1 middelgrote witte vlekken en beginnen te rotten. De rotting zit deels op het deel wat op de grond rust maar de helft niet. Hoe is dit mogelij? ik heb hem reeds afgehakt, ligt bij het compost. Maar vreemd vind ik het wel Quote
fre3ke Posted August 2, 2022 Posted August 2, 2022 De plant offert die pompoenen op, om de andere in stand te kunnen houden. Ik heb het ook, bij vrij volwassen exemplaren. Ze drogen hier in. Ik laat ze hangen. Ik weet niet of het waar is, maar een plant schijnt voedingsstoffen uit zo'n vrucht te kunnen halen. Quote
Plotiemoos Posted August 3, 2022 Author Posted August 3, 2022 @fre3ke bedankt voor je antwoord. Dan laat ik ze vanaf nu staan. En ik ga er dan maar van uit dat mijn reus (nu 45cm hoog) nog hoger gaat worden!!! Quote
fre3ke Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 @Plotiemoos, je hebt zo te zien de rank direct na de vrucht afgesneden? In dat geval zal dat de oorzaak zijn geweest dat deze vrucht is afgestoten. Misschien dat hij behouden was gebleven, als je de rank nog anderhalve meter had laten doorgroeien. Quote
Plotiemoos Posted August 3, 2022 Author Posted August 3, 2022 Nee, dit is voor de vrucht. Ik heb hem zo dicht mogelijk bij de vrucht afgesneden zo ver mogelijk van de plant. en hij ligt nu in de kliko. 1 Quote
fre3ke Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 Ah, ok. Ik dacht dat hij in dat rek groeide. Negeer mijn bericht maar. Quote
Recommended Posts