Norzz Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 Ik heb een jong appelboompje gekregen waarvan de bladeren bruin verkleuren en verkrullen. Wat doe ik verkeerd? Boompje is onlangs in grote pot gezet, grond hou ik vochtig. Staat rond het middaguur een aantal uur in de zon. alvast bedankt Quote
weknow Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 Lijkt op verbranding of verdorring door te lang droog of te lang zeer nat te staan. (Hopelijk niet bemest in die pot? want naast hitte en droogte zou ook dat verbranding kunnen geven). Op zich zou die verdorring voor een keer niet zo erg hoeven te zijn. Rond deze tijd zou een boompje nieuwe groei- en bladknoppen aangemaakt moeten hebben voor volgend jaar en als die er goed uitzien, zou het dan weer moeten herstellen. Bovendien begint nu in de natuur alles ook al wat af te takelen en zich voor te bereiden op winterrust....nog sterk versneld door het weer van de laatste tijd. Ik kan dat net niet zien op je foto...ietsje hoger genomen en dan de groeipunten zichtbaar bovenaan en op zijtakjes zou dan duidelijkheid moeten geven of er gezonde nieuwe knoppen zijn die in het voorjaar weer fris kunnen uitlopen. Om de kansen optimaal te maken, zou ik het met dit warme weer ergens wat in de luwte zetten....bijvoorbeeld onder een boom of struik....beter even weinig hete zon. Daarmee vermijd je stress en als het boompje in kern nog gezond is, kan het wat herstellen alvast. Volgend voorjaar weet je meer. 2 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Norzz Posted August 3, 2022 Author Posted August 3, 2022 Super dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ga ik eens kijken of ik nog wat meer luwte in mijn tuin kan vinden. De knoppen zijn zichtbaar met name op de zijtakken, dus dan maak ik me geen zorgen meer. Groet Quote
fre3ke Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 Ik zou hem ook nog wat hoger in de pot zetten. Je hebt nu een behoorlijk stuk van de pot niet gebruikt. Hoe meer ruimte voor de wortels, hoe beter. Kan ook in november. Ik denk niet dat ik dat in deze warme periode zou doen want het is weer extra stress. 1 1 Quote
Recommended Posts