RW5 Geplaatst: 16 augustus 2022 Geplaatst: 16 augustus 2022 Ik kweek nu voor het eerste jaar aardbeien. (Ostara) Ik houd 3 aardbeien per stengel aan. De rest knip ik eruit. Maar ik vind dat de aardbeien klein blijven. Ik geef elke dag bijna 1 liter water per 3 planten die in bloembakken zitten. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 16 augustus 2022 Geplaatst: 16 augustus 2022 Geef je ook regelmatig voeding mee? Als je in bakken teelt is dat wel belangrijk. Ben je gestart met verse, jonge planten? Goed om een foto te plaatsen. Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Goudsbloempje2 Geplaatst: 16 augustus 2022 Geplaatst: 16 augustus 2022 Wat is klein? Ik heb dit jaar voor het eerst ook Ostara (biologisch). In het voorjaar met goede compost gepland. Ik knip niks weg (behalve een groot deel van de vele uitlopers). Zijn hier ook geen hele grote aardbeien. Ik heb 10 planten in drie hele grote potten en daar haal ik iedere dag een goede hand vol aardbeien af. Ik denk dat ik ze ook moet voeden. Toch ben ik niet ontevreden. Hiervoor had ik alleen juni dragers dus vindt het gewoon fijn om nu over een langere periode aardbeien te hebben. Quote
Lia56 Geplaatst: 16 augustus 2022 Geplaatst: 16 augustus 2022 (aangepast) Ik heb hier ook Ostara in bakken staan... af en toe kleine aardbeitjes van ca 1,5 cm. Krijgen elke 2 weken voeding... dacht dat deze soort wat groter zou worden... Verse planten in t voorjaar besteld... 16 augustus 2022 aangepast door Lia56 Quote
RW5 Geplaatst: 17 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2022 (aangepast) Ik ben gestart met frigo planten. Ik heb voeding die ik 2x per jaar moet geven. Het is kunstmest van een aardbeien kweker met NPK 17+7+11 + 7mg0 Ik weet niet hoe ik de foto's kan draaien. 17 augustus 2022 aangepast door RW5 Quote
Patrijs Geplaatst: 17 augustus 2022 Geplaatst: 17 augustus 2022 Ik heb deze doordrager nooit gehad denk ik, maar als ik de foto's zie op de verkoopsites zijn die aardbeien niet veel groter. Vergelijk ze maar met de bloemetjes of het stro: Aan het blad te zien hebben ze wel een tikkie gehad, wat snel gebeurd met dit warme weer in zo'n klein bakje. Quote De moestuin van Patrijs
Goudsbloempje2 Geplaatst: 17 augustus 2022 Geplaatst: 17 augustus 2022 Mijn Ostara aardbeien zijn ongeveer net zo groot. Het zijn er wel zeker minder tegelijk dan de foto die Patrijs gevonden heeft. Quote
Patrijs Geplaatst: 17 augustus 2022 Geplaatst: 17 augustus 2022 Dat is een verkoop foto, daar zijn vast wat extra takjes bijgestoken. 🤫 3 Quote De moestuin van Patrijs
Marinke Geplaatst: 18 augustus 2022 Geplaatst: 18 augustus 2022 (aangepast) . 18 augustus 2022 aangepast door Marinke Quote
woldistel Geplaatst: 21 augustus 2022 Geplaatst: 21 augustus 2022 De mijne zijn hetzelfde op dit moment. Ik vind doordragers eigenlijk meer voor het leuk, dan voor de hoeveelheid. Van Korona en Daroyal heb ik kilo's geoogst dit jaar. Staan allemaal in vollegrond. De opbrengst van Ostara lag toen ook wat hoger dan nu. Maar het doet nu best een leuk handje her en der, vooral omdat ik helemaal niet bijwater of -mest. Quote
RW5 Geplaatst: 22 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2022 Die Ostara die je hebt, zijn dat 1 jarige? Want ik heb gelezen dat ze in het 2e en 3e jaar grotere aardbeien geven. Korona heb ik ook maar ik vind dat er weinig smaak in zit. Quote
woldistel Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Alles staat bij mij nu voor het tweede jaar. Begin april 2021 in de grond gezet, ook frigo plantjes. Quote
Swa Geplaatst: 25 augustus 2022 Geplaatst: 25 augustus 2022 Aardbeien hebben hier ook wat last van de aanhoudende warmte en droogte en blijven daardoor toch wat kleiner dan verwacht. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.