Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Ik ben Mus en kijk al een tijdje mee op het forum en heb zo net een eigen profiel aangemaakt.

Ik heb al ontzettend veel geleerd van het mee lezen de afgelopen maanden.

Het eerste moestuin seisoen is nu al een groot succes. Vooral de courgette en tomaten doen het erg goed. Ook hangen er nu een hele boel pompoenen die hopelijk nog mooi willen afrijpen (de plant is al bijna helemaal dood, maar de steeltjes zijn nog hartstikke groen).

Op dit moment ben ik wat dingetjes aan het voorzaaien voor in de herfst en het voorjaar ( spitskool,  purplesprouting broccoli, spinazie, mizuna, winterpostelein, brave hendrik,)

Ik probeer zo veel mogelijk natuurlijke technieken te gebruiken zoals Biologisch, No Dig en misschien later Jadam. en groente kruiden en bloemen te combineren. 

IMG_20220719_063334.jpg

signal-2021-10-16-12-50-33-002 (1).jpg

• Like 1
Posted

Dank je wel Patrijs.

Oh ik zou willen dat ik zo mooi zou wonen, nee dit is onze volkstuin. De blokhuit stond er al en zou groot genoeg zijn voor een tiny house, maar op ons complex mag je helaas niet overnachten.

Bedankt voor de tip!, We hebben nog wat snijbiet staan van het voorjaar maar die planten hebben hun beste tijd wel gezien.

De eerste foto is van juli, en de tweede van vorig jaar november toen we de tuin overnamen. Ik zal binnen kort even een nieuwe overzichtsfoto maken.

Posted

Welkom Mus!

Leuk zo’n tuin en fijn die blokhut. Heerlijk toeven zo in het groen en lekker dat je er nog uit kunt eten ook. Je kunt straks naast je lijstje ook nog knoflook, sla zoals rucola, bloemkool of spruiten planten/zaaien. Er is nog genoeg te doen.

Groene groetjes en veel plezier!

Posted

Dank je wel! 

Ik ben al een paar sites in de gaten aan het houden voor nieuwe knoflook. We hadden na de overname van de tuin meteen knoflook gezet en dat was erg goed gegaan. Het was alleen niet zo veel en maar 1 soort dus hopelijk kan ik komende tijd nog wat nieuwe scoren.
Ik had wat wilde rucola gezaaid maar die komt helaas nauwelijk op. Ik dacht dat ik nu voor bloemkool en spruiten te laat was om te zaaien, of bedoelde je kleine plantjes kopen?