Jump to content

Waar zijn zaden te koop?

HansK

Recommended Posts

De vraag uit de titel is niet zo moeilijk te beantwoorden, want er zijn tuincentra en websites genoeg! Echter... Als je wat van de gebaande paden wilt treden en iets minder algemene soorten wilt proberen kom je al snel in de knoop. Ik zou graag aardperen zetten. Wel gevonden online, maar bij een andere site dan waar ik de rest van mijn zaden heb besteld. Ook zou ik graag Nieuw Zeelandse spinazie proberen. Die staat weeer op een andere site, dus niet op dezelfde als die van de aardperen.

Het probleem zijn de verzendkosten. Ik ben niet van plan om voor ieder knolletje of zaadje 5-7 euro extra te betalen.

Hoe lossen jullie dit probleem op? Hebben jullie een goede webshop waar alles te bestellen is wat je hartje begeerd of een goed fysiek adres waar ze vanalles aan zaden/plantgoed hebben?

Ik woon zelf in de omgeving Voorschoten/Leiden. Dus tips voor adressen in de buurt of online zijn zeer welkom!

Ik heb totaal geen verstand van aardperen, nieuw-zeelandse spinazie nog een beetje, en ik weet niet of jij naar de moestuindag komt, anders wil ik hier wel even kijken naar die zaden, ook weet ik niet wanneer ze de grond in moeten! Nou ik hoor het wel van je, wil het graag doen, want ik moet zelf ook weer grond halen. tuurlijk kan ik het ook opsturen trouwens.

Wat aardperen betreft: mijn moeder heeft er indertijd gewoon een kilootje van gekocht in de winkel en die in de grond gestopt. Intussen zijn die al duchtig rondgedeeld Nieuw-Zeelandse spinazie heb ik vorig jaar gewoon gevonden bij Aveve, en ook Vilmorin heeft die zaden in het assortiment (verkopen ze bij een tuincentrum in de buurt). Ik heb ze voorgezaaid in potjes, maar degene die ik later (na 15 mei) gewoon in volle grond heb gezet, deden het niet slechter.

Hoe lossen jullie dit probleem op? Hebben jullie een goede webshop waar alles te bestellen is wat je hartje begeerd of een goed fysiek adres waar ze vanalles aan zaden/plantgoed hebben?

Treintje naar dordrecht: zaadhandel vreeken?

De meeste grote zaadhandels hebben wel aardperen EN n-z spinazie, en is eigenlijk alles wel te bestellen van gangbare zaden/pootgoed.

http://www.zaadhandelvanderwal.nl/ (aanrader)

Vlaamszaadhuis

Vreeken (geweldig assortiment, maar soms 2x verzendkosten voor nalevering en lange levertijd, dus vraag eerst of ze alles in voorraad hebben en wanneer ze je het e.a. kunnen leveren)