ElisaPlant Geplaatst: 7 oktober 2022 Geplaatst: 7 oktober 2022 (aangepast) Hai! Ik ga voor het eerst citroenzaadjes planten (binnenshuis) en vroeg me af met wat voor maat pot ik het beste kan beginnen. Een Google zoektocht maakte me niet wijzer, want iedereen zei wat anders. Dus ik was wel benieuwd wat jullie me aanbevelen. Groetjes, Elisa 7 oktober 2022 aangepast door ElisaPlant Belangrijke toevoeging Quote
Swa Geplaatst: 7 oktober 2022 Geplaatst: 7 oktober 2022 De grootte van een P9 potje, meer moet het niet zijn. Eventueel een ietwat grotere pot voor 3 of 4 zaden. Als er meerdere uitkomen kan je die plantjes later nog altijd verpotten. Zaad van citrusvruchten heeft een koudeperiode nodig. 3-tal weken onderaan in de frigo leggen bvb. Indien het zaad uit een citroen van de winkel komt is de kans groot dat die al een paar weken in de frigo doorgebracht heeft en dan is die stratificatie al gebeurd. Good luck ! Quote
ElisaPlant Geplaatst: 8 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2022 Super bedankt voor de tips! Ga ermee aan de slag Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.