Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag bij de welkoop een tunnelkas gekocht. Het is een erg stevige kas, perfect om mee te beginnen!

Foto's komen nog!

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

@sannie bij de welkoop zeiden ze dat je hem ook hoger kunt zetten. Door de zijkanten naar binnen te drukken, daardoor word de kas hoger.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

Ziet er goed uit !, Tip: Neem rustig de tijd om hem neer te zetten, als je hem nu goed plaatst (beetje in de luwte etc.) op een goede fundatie en hier en daar misschien nog wat verstevigd kun je er volgens mij nog jaren plezier van hebben.

Misschien is het wat om een houten bak te maken met steigerplanken o.i.d., goedkoop, makkelijk te maken, goed voor de constructie. En je wint er wat hoogte mee.

Succes !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

@wouttie75 bedankt voor de tip! Ga denk ik de kas op die bak vast maken, je wint wat hoogte wat je al zei en de kas staat steviger!

Moet ik alleen nog wel het goede hout vinden .

Geplaatst:

Kijk eens op Marktplaats, speurders en misschien zit er bij jou in de buurt ook een soort opkoper/sloopbedrijf die hebben vaak nog mooie, maar voor de bouw afgekeurde planken liggen.

Ik heb op de hoeken een vierkante paal van tuinhout, hier de planken op geschroefd en de palen de grond in geslagen. Dus eerst het frame gemaakt dan het hele frame de grond in slaan. (Gelijkmatig om ste beurten elke paal een klap geven !)

frame38071329922465.jpg

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

@wouttie staat de kas dan ook sterk en stevig bij een storm, omdat het toch wel een kas van plastic is en niet veel buizen en stangen in de kas rond lopen?

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik ben bezig met de opbouw van de kas die ik bij de welkoop heb gekocht.

Hier foto's van de bouw:

s6301660-(kopie)59751331748343.JPG

s6301661-(kopie)69231331748389.JPG

s6301670-(kopie)54571331748413.JPG

Zaterdag komen er meer foto's, dan gaat het zeil erop.....

Geplaatst:

sorry verkeerd getypt

moest zijn gehaald.

ik heb 5 bedden van 150x400 waarvan 1 bed voor de kids.

dus of een kleinere kas of een grotere tuin

Geplaatst:

Gisteren het zeil over de kas gedaan, vandaag er ook al in gezaaid.

Hier zijn wat foto's:

s6301677-(kopie)68381332006922.JPG

s6301680-(kopie)24401332006938.JPG

s6301685-(kopie)92481332006961.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...