Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kasplan


Ruitertje

Aanbevolen berichten

Het leek mij handig na het idee van Hansk ook een plan te maken, ik heb er een van mijn kas.

Weten jullie wat ik op de plek: 'andere groenten' kan zaaien? Is het wat? Tips en suggesties zijn welkom! schema-kas33611330196583.png

 

Legenda: Rode kleur: looppad

Groene kleur: Plekken voor planten

Bruine kleur: andere dingen/spullen

aangepast door Gast

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een idee om de oppottafel en kweekrek aan de andere kant te zetten?

Zo heb je aan de achterkant de volledige breedte om te gebruiken met planten en kan je snel en makkelijk bij je spulletjes?

 

Ik dacht gezien te hebben dat je ding 2 bij 3 was toch?

Op je plattegrondje kloppen de verhoudingen niet helemaal dan. Zo is het meer 1 bij 3 of 2 bij 6

 

Want hoe breed ga je het pad houden in het midden?

 

Ook heb je vrij veel ruimte voor de snackkomkommer t.o.v. de tomaten en paprika's enzo. hoeveel plantjes ben je precies van plan om neer te gaan zetten van elk soort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ruitertje-kas73271330266624.jpg

 

Ik bedoel dus ongeveer zo, ik heb het pad 60 gemaakt, kan breder natuurlijk.

De groene vakken zijn nu ook 60 diep zodat je ervanaf het paadje nog goed bij kunt. Ik heb het iets van de rand afgezet, zodat je planten niet tegen het plastic aan groeien en condens vrij naar beneden kan lopen.

 

Maar zo zou je de achterzijde efficienter kunnen gebruiken denk ik...

Al kan je dan misschien wel weer wat moeilijker in de hoeken kunnen komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het pad 50-60 cm breed maak. Van de paprika wou ik 3 a 4 soorten doen en van de tomaten en komkommer weet ik nog niet, anders heb ik altijd nog een klein stukje over. Ik zal de verbeterde versie nog online zetten.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...