geedee Geplaatst: 27 februari 2012 Share Geplaatst: 27 februari 2012 Van de stekjes die ik had gekregen op het najaar, hebben er 2 het "overleefd".... voor zover je dat kunt zeggen.... Ze zijn lang slungelig en ik ben erover aan het denken om van eentje de kop af te knippen en opnieuw in te zetten. Of moeten ze zo uitzien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 27 februari 2012 Share Geplaatst: 27 februari 2012 Ja dat zijn wel beetje slungelige, niet zo gezonde plantjes, het overhouden is ook best heel moeilijk, vorig jaar mislukte bij mij.Denk dat je weinig aan moet doen, en mochten ze voorjaar redden en weer naar buiten kunnen pas even flink terug knippen maar wel zo dat een stuk of 5 oogjes blijven staan.Maar dan moet je nog wel geluk hebben met deze twee, ziet er niet uit dat het gaat lukken. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Share Geplaatst: 27 februari 2012 Okay, ben overtuigd...ik ga de top opnieuw inzetten....wil wel een gezonde plant overhouden als t ff kan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 27 februari 2012 Share Geplaatst: 27 februari 2012 Ik ook, maarja ik vindt dat overhouden van dit type plant vrij lastig, terwijl het stekken in najaarsuper ging en het mooie stevige planten waren tot de vorst Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Share Geplaatst: 27 februari 2012 Ik vraag me af hoe die pepino dan in zijn natuurlijke omgeving overwinterd....weet iemand dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 27 februari 2012 Share Geplaatst: 27 februari 2012 Kruidachtige planten zoals Solanums groeien volgens mij altijd wel in land van herkomst, maar wel met piekenvoor bv bloei en vrucht , hier is het gewoon de vorst wat ze niet gewoon zijn.En type kruidachtig is gewoon niet zo sterk/geschikt voor overwintering in huiskamer. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 28 februari 2012 Share Geplaatst: 28 februari 2012 voordat ik twee pepino's liet overwinteren heb ik ze flink gesnoeid...bij een heb ik er 1 tak aan laten zitten. die wil ik graag gaan stekken.op deze foto(sorry voor de slechte kiek) zie je de lange tak niet maar je krijgt wel een indruk hoe ze er uit zien.deze twee staan op zolder bij mijn peperplanten en eddo onder een tl lamp. daar staan ze nu zo'n 3 maanden. die dingen zuipen als een tierelier trouwens! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Margareth Geplaatst: 28 februari 2012 Share Geplaatst: 28 februari 2012 ooow daarom zijn die van mij overleden waarschijnlijk... stonden in de keuken voor t raam (ongeveer 12/14 graden in de keuken) .. waren 10 cm hoog... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 29 februari 2012 Share Geplaatst: 29 februari 2012 ik zou niet weten hoe ze normaal gesproken overwinteren maar ik dacht laat ik dit maar eens proberen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tomenco Geplaatst: 7 maart 2012 Share Geplaatst: 7 maart 2012 Mijn ervaring is dat stekjes moeilijk overwinteren, met oudere planten heb ik nog nooit problemen gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 7 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 maart 2012 Ja hier staan ze ook zielig...alleen nog maar stokjes zonder blaadjes...wordt dat nog wat? Of neemt er iemand meloenpeer stekken mee naar moestuindag? ik houd me aanbevolen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 8 maart 2012 Share Geplaatst: 8 maart 2012 ik ga wel proberen ze te stekken Geedee...mijn pepino zaailingen zijn geplet door mijn lieftalligge katten...dan neem ik sowieso wel wat mee Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 8 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 8 maart 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.