Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Glas tuinkas bevestigen met rubbers of klemmen?


harmony

Aanbevolen berichten

Mijn kas heeft klemmen....vind dat makkelijk met vervangen als er een raam kapot is. mijn oude kas had rubbers bij de deurglazen maar dat werkte onder invloed van temperatuur nogal...vond dat niet fijn....ging na een paar jaar ook barsten en scheuren. Heb nu klemmetjes besteld gehad en ook de oude kas alles met klemmen vastgezet.(klemmetjes kun je makkelijk los bijbestellen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou het voordeel dan zijn van rubber? Zolang de boel niet gaat lekken, lijkt het mij prima. De kas komt op een plekje te staan, wat lekker uit de wind is, er zit een mooie fundering bij.

Bij het rubber dat vergaat (verstaffen noemen we dat hier) had ik niet stilgestaan.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ben weer wat wijzer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het verschil niet precies. De kas bij huis heeft rubbers. Die kas is wel iets beter geisolleerd en heeft ook 6-8mm glas (bestaat uit een paneel). De kas op de volkstuin is budget en heeft maar 3-4mm glas en dat is bevestigd met klemmen. Misschien is dat ook een van de redenen? Nadeel van de klemmen is naar mijn idee minder geissoleerd (maar is ook beetje inherent aan het ontwerp) maar wel makkelijker om glas er uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het nog navragen, maar de ene kas wordt geleverd met klemmetjes, in de prijslijst worden ook rubbers aangeboden, ik denk dan dat je die kunt gebruiken ipv de klemmetjes. De andere kas wordt standaard geleverd met rubbers, is kwalitatief beter maar ook 2x zo duur geloof ik

De kas hoeft niet bijzonder goed geïsoleerd te zijn. Onze kuipplanten hebben al een ander vorstvrij plekje tijdens de winter.

Hmm, denk dat we voor de goedkoopste gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...