ACT Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Hoi tuinliefhebbers, ik ben al een poosje druk bezig met aardbeien. Nu wil ik vesca (de bosaardbeien) kruisen met xananasa (de gewone grote). Ik heb ergens gelezen dat ze een ander ploidie niveau hebben; met vesca diploid (twee sets chromosomen) en ananasa octoploid ( acht sets chromosomen). Is er een manier om chromosomen te verdubbelen van vesca zodat die ook octoploid worden en te kruisen zijn met m'n andere aardbeien. Colchicine heb ik niet en lijkt me gevaarlijk. Iemand suggesties? alvast bedankt!Ard Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Misschien moet je het via een omweg doen om een vruchtbare kruising tot stand te brengen,..net zoals dr. R Bauer het deed bij de ontwikkeling van zijn ' Florika 'Het is inmiddels een van mijn lievelingsaardbeien, een buitengewone vondst! Maar dit terzijde. Ik hoop dat het je mag lukken, een nieuwe generatie aardbeien ! Heerlijk !succes! Quote
hansm Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Persica als je een x florika stek over hebt neem ik graag wat van je over Quote Players only love you when they're playing.
Simone Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Hans, je kan ze ook bij fruitlent bestellen.Heb ik 3 weken geleden ook gedaan Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
hansm Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Oke dankjewel, ik begrijp de site van fruitlent nooit zogoed, wat nu wel en wat niet tekoop is,ik zal eens aan ze vragen, hadden zij ze voor je opgestuurd. Quote Players only love you when they're playing.
Persica († december 2016) Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Yep, die van mij komen ook van fruitlent Bezoek de aardbeien-site, klik op Florika en aan de rechterkant in rode letters zie hoe je ze kunt bestellen. Quote
hansm Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Mja duidelijk gevonden Quote Players only love you when they're playing.
Menph Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Colchicine heb ik niet en lijkt me gevaarlijk. Iemand suggesties? Ritje Petten en vragen of je 'n zakkie zaadjes naast reactor 2 mag leggen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.