Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kweekkas niet op voorraad - na maart nog gebruiken?


maartje

Aanbevolen berichten

Ik heb een kleine kweekkas besteld om mijn zaailingen in te zetten omdat mijn vensterbank straks te vol wordt. Vandaag werd ik gebeld dat de kweekkas niet op voorraad was en pas in de week van 19 maart kan worden geleverd. Nu ben ik erg aan het twijfelen of het nog wel nut heeft om het kasje te nemen. Want een kweekkasje heeft toch vooral nut in maart? Of is dat niet zo?

Ik heb nog nooit eerder een kasje gehad, had in mijn vorige huis had ik een enorme serre waar ik veel in kwijt kon en vind het daarom moeilijk in te schatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat je veel plezier van zo'n bak kunt hebben vrij lang in het jaar ook, maar dan meer dat je er speciaal iets in kweekt, dan je vraag allerlei zaailingen.

Veldsla, postelijn en paddestoelen kweek ik bv er graag in vroeg in voorjaar en laat in najaar weer andijvie en ook weer veldsla.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zaai er komend weekend ook spinazie en veldsla in. De koude bak is het hele jaar handig. Voorjaar: Kan je iets eerder beginnen met een aantal soorten. Late voorjaar/zomer: Voortrekken plantjes. Sla etc. etc. Najaar: Andijvie etc. Winter: Bewaren knolselderij etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...