Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Sperzieboontjes met eigen tomaten/sambal saus, uitjes erbij, beetje gember en uiteraard knoflook. alles uet. Krieltjes van de buren erbij

Geplaatst:

Wij aten yoghurtsoep en een zelfgebakken brood. Ik heb het deeg gisterenavond gemaakt en in de koelkast laten rijzen. Vanochtend eruit, en gaan vouwen. Ik had het voor de lunch met mijn broer willen maken, maar ik kwam toch in tijdnood. Einde middag in de oven en voila. Hadden we voor het avondeten brood. Vult goed zo’n zuurdesembrood.

020cebea09ea01ba5ad76aeab5c530f1.jpg

Lekker luchtig weer.

7a1649ef49e62bfa842c74d9f3e0c542.jpg

Geplaatst:

Mooi broodje hoor!

Lie en ik hebben restjesdag gehouden met o.a. een wok met kerrieaardappels, daikon en een restje rijst en ook pasta van een paar dagen geleden opgeleukt met gebakken witlof. Een  meergangen maaltijd dus die starte met komkommer met humus dip en werd afgesloten met een restje yoghurt en appelmoes.  

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Spercieboontjes en hete chutney van appel en lemon drop peper. Hele potje was ineens leeg. Morgen ga ik meer maken. 

Bij de lunch tomatensoep.

Geplaatst:

Pizza’s met paprika en tomaat uit de tuin van Jorieke en idem een rauwkost van rode kool en daikon. 
yoghurt met frambozen bramengelei nog uit France😋

Geplaatst:

e61a6e53a569344580ece6bb58f45409.jpg

71bd294a6043c29b328f655a5ddcbdf1.jpg

Zooooo lekker. Allemaal eigen pepers en paprika’s in de saus en knof. Rest gekocht, yoghurt ook

Geplaatst:
  • Auteur

@Mellie dat ziet er heerlijk uit zeg!

Geplaatst:

De slowcooker uit de kast gehaald en in laagjes gevuld met aardappels, pompoen, ui, paprika, courgette. Alles bestrooid met zout en peper. Tomaten erop en flink veel eigen mix Provençaalse kruiden. Maar vier uur sudderen, de lunch was laat. Als t smaakt is de toon voor deze week gezet want ik ben even uitgekookt zeg maar. 

Geplaatst:
  • Auteur

Rollade van de BBQ. Vlees van de slager, de rest uet. Daarbij krieltjes ook uet en natuurlijk de salade..

Geplaatst:

Bbq verzorgd bij familiefeest, voor 20 man. Gelukkig gingen wij alleen over het vuur en vlees, verder was er ook van allerlei lekkers maar dat werd door iemand anders gemaakt :)  (ja ons rooster is te klein om er 20 burgers op te proppen, dan maar in sessies)

IMG_9913.JPG

IMG_9917.JPG

Geplaatst:

Dat ziet er weer heerlijk uit! En goed weer bij het familiefeest.

Hier staat de slowcooker aan met stifado, een Grieks gerecht dat ik maak met Veldossenriblappen. Er zit ook nog enkele tomaten van Jorieke in, de laatste, en wortel van de buurvrouw. Tijm en rozemarijn uit eigen kruidenpotterij. Door de komijn, koriander en kaneel geurt het zo verschrikkelijk lekker! 

Ik heb dit recept gebruikt: https://www.eetspiratie.nl/echte-griekse-stifado-uit-de-slowcooker/?fbclid=IwAR2dKiV_Fi0Y9c2ZbkdM24JaH6Vyowm8cxYJgkPqGCPk8WmfpgzIaL4s-wo

Geplaatst:
  • Auteur

image.thumb.jpeg.1b414d6144ebecf2407f8ff8660900de.jpeg ratatouille

Geplaatst:

Ziet er allemaal weer heerlijk uit die maaltijden zeg!

Ik heb voor de lunch 15 eitjes opgemaakt en heel veel pepers en tomaten voor een Turks omeletje.

a82bb7aed8e0b4003825ff5d2480d879.jpg

Geplaatst:

Wij staan in de keuken groentes te slachten voor een stevige groentesoep.

Geplaatst:
  • Auteur

Ovenschotel met kip ( bio) en groenten uet, ook de krieltjes.. straks in de oven en daarna nog wat kaas strooien.

16951359903448113085712360806361.jpg

Geplaatst:

Hier een saaie maaltijd dag..pasta met pompoen, courgette en pesto, alles uit de winkel. Parmezaan erbij natuurlijk. Zo ook uit de winkel de salade die erbij wordt geserveerd, alleen de dille, bieslook en de basilicum is uit eigen perk. Maar dan het toetje: Appeltaart😋

Geplaatst:

De pompoen van de dochter gegeten in de soep. Volgens de dochter de lekkerste pompoensoep ooit. Ze heeft wel 3 x opgeschept. Normaal eet ze het met lange tanden [emoji1787][emoji1787]

af1f14c060b9bd275461e2989a6b7d8f.jpg

Ik had ook 2 quiches gebakken met eigen kruiden, eieren en groenten die ik in de vriezer had. Super makkelijk zo, amper werk aan gehad.
Was al gesneden en al. Wat garnalen in de een, wat Turkse worst in de ander en klaar. Soort van.

98878dbb09113137ef2ee9f4147868cd.jpg

Geplaatst:

Manlief maakt as we speak een roerbak van raapstelen, bosui, amsoi, pepertje, sperziebonen en bleekselderij, met daarbij mie en zoetzure courgette. 😋 

signal-2023-09-22-18-30-54-087.thumb.jpg.8b269968d4b49e2bc22ff8778aa5e17e.jpg

aangepast door Arja

Geplaatst:

ef8dfdf4a57ddd78c74911c104c173de.jpg

De eerste courgette uet werd gegrilde courgette. Dat vind ik het ALLER lekkerst. Met een grassige olijfolie erover. Zo lekker. Was een heel simpele, edoch geweldige combinatie. Jammer dat de man en kinderen dat ook vonden. Was zo op…
Gelukkig had ik ook nog ander eten met alleen de wortel en eitjes uet. Rest gekocht.

Geplaatst:

Vandaag zuurkool stamppot,maar kon beter vond het niet zuur genoeg .

Geplaatst:

Gekochte zalm uit de oven met slagroom mosterd en uet knoflookpasta en tomaat, peper, aubergine.
Aardappelpuree met peterselie en knoflooksprietjes, omdat ik de bieslook kwijt ben. Opgegeten denk ik…? Spinazie gekocht maar wel weer met eigen knof en ui en chilivlokken. Er was een kind met bijzonder lange tanden aan het eten. De rest van het gezelschap gelukkig niet.

Geplaatst:

Gisteren tijdens een fietstochtje kwamen we de eerste gevallen tamme kastanjes tegen. Het ziet er goed uit voor de kastanje oogst, niet teveel loze. Er zijn hier enorm veel kastanjebomen in de bossen. Ik heb twee handjes meegenomen en eet vanavond spruitjes met kastanjes, de spruitjes komen hier uit de buurt.

@jootje jij hebt vorig jaar toch crème de marron gemaakt? Heb jij nog een goede tip om kastanjes van twee lagen vel te ontdoen? Een rottig werkje voor artrose handjes. 

Geplaatst:

Sperziebonen, patisson en paprika uet met rijst en zelfgemaakte Thaise currysaus. 

Geplaatst:

87d8069e60e5fd26de6453112f4b6b29.jpg

Een kleurrijke salade uit de tuin. Alles vers geoogst en zo de sloai in. Leuk man.
Ik zag net op tijd dat de rucola een babyslakje had. Alles uit de schaal en weer opnieuw wassen. Het had uiteindelijk geen extra crunch gelukkig [emoji38][emoji1785]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic