Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023


Lia56

Aanbevolen berichten

Vanavond een gerecht met yakon, kip, noodles, paprika, taugé, en cashewnoten. Een favoriet hier :)

Morgen zijn we druk (nou ja... drukker) en dus heb ik lasagne uit de vriezer gehaald om dan op te warmen. Eigen gemaakte natuurlijk... 

 

En dan zondag: normaal eten we dan 'kommetjes' maar deze keer een eenpansgerecht met ham en capucijners en Soester knollen en maïs. En dan halen we maandag waarschijnlijk 'kommetjes' in ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer de vriezer leger te eten. (Doe mijn best @jorieke123!)
Okrasoep gemaakt. Okras van oogst 2021.

d6794711c1c683393e45f8a0c71dea53.jpg

De grootte die ik het lekkerst vind, is nummer 7 met de klok mee. 8 en 9 vind ik eigenlijk al te groot. Ze worden hoe groter, hoe meer pitten en hoe slijmeriger -bij gebrek aan beter woord, sorry- het wordt. Zo klein is het een heerlijk gerecht, mijn lievelingssoep.
Tomatenpuree, ui en paprikapoeder erbij. Gekochte citroenen. We hebben ervan genoten en de rest eet ik zo voor de lunch.

Iedereen was ziek en had nog bouillon in de vriezer. Dat ontdooit. (Dat ruikt op zeg, nam stiekem heel veel plek in!) Nog wat gekochte mergpijpjes erbij gedaan en flink laten koken in de snellookpan. Wat gesneden groente uit de vriezer erbij met sereh en voila. Samen met gekochte rijst en gebakken uitjes een soort Indische rundvleessoep geworden. Ook lekker.

Maar in huize Moes vooral dus nog steeds veel makkelijk eten. Die rug…
Vanavond eten we Turkse bonenstoof met tomaten uit de vriezer en verse pepers en 1 paprika uit de vriezer. Helaas heb ik veel kleine sla en heel veel rucola in de tuin, dus weinig variatie in de salade, tenzij ik dat koop. Wat ook prima is natuurlijk.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

In olijfolie en eigen Provençaalse mix gemarineerde reepjes Veldvarkensnitsel, geroerbakt met knoflook en aangevuld met een flinke lading spinazie uit de vriezer en pijnboompitten.

Ik was een weekje ziek en Lie is dolblij dat ik weer ben opgeknapt en zelf vanavond de pollepel ter hand heb genomen, hèhè eindelijk weer een gewone maaltijd zei hij. 

  • Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

En lekker pompoen soepje met een kleine hokkaido pompoen, Wat oerprei, peterselie, tijm, laurierblad en selderij blad erdoor. Een vers broodje gebakken vanmiddag dat bij de soep belegd met een vers gemaakt tonijn smeerseltje waarin ook wat vers gehalte kruiderij.

  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam gisteren bij mijn vader in de vriezer een nest tuinbonen tegen (grote verzamelzak met daarin kleine 1-persoons porties in kleine zakjes)  Pa keek beteuterd, want hij houdt erg van tuinbonen en was t helemaal vergeten (ik ook). Gelukkig hadden zus en zwager vorige week zijn vriezer ontdooid en schoongemaakt, zodat we er weer bij kunnen. 

Mn tuinbonen geproefd dus gisteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zaken opgegraven uit onze inkuilbak, en uit de vriezer gehaald voor wat maaltijden deze week. Wortels voor hutspot, yakon voor een lekker noodle-recept, zwarte rammenas voor door een roerbak met wat groenten uit de vriezer (erwten, maïs, en paprika) en zuurkool uit de vriezer voor een stamppot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...