Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe moet je zaadjes kweken


Lolala

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier. Ik ben verhuisd en eindelijk hebben we een tuin met zelfs een kas en een moestuin aar ik heb helemaal geen ervaring. Nu heb ik zaden gekocht en kweekkasjes en daar heb ik grond, water en zaadjes ingedaan maar ik weet helemaal niet hoeveel zaadjes per bakje, of de grond steeds vochtig moet blijven, hoe lang het duurt voordat de zaadjes gaan kiemen en wat moet ik daarna doen, moeten ze dan 1 voor 1 in een ander potje hoe lang moet ik dan wachten voordat ik het in de koude kas kan zetten? En ik heb ook tomaten in mijn kweekbakje gedaan, wanneer moet ik die in de kas zetten en wanneer ondersteunen? moet ik de zaden van de sla die ik wel al in de kas gezaaid heb elke dag water geven?

 

Kortom zoveel vragen, het lijkt me zo leuk maar ik doe alles voor de eerste keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ieder zakje staat wanneer en hoe je het moet zaaien. Een tomaten zaadje wil iets anders dan een sla zaadje.

 

Pepers willen veel meer warmte dan prei.

 

Sommige gewassen kunnen echt pas naar buiten als er geen kans op nachtvorst meer is, dat is eind mei. Maar tuinbonen kunnen wel weer wat hebben en die kunnen nu dus gewoon buiten in de grond gezaaid worden net als radijs, ui, erwten, bietjes, wortels etc.

 

Dus wat voor tuin heb je, wat wil je? In de volle grond, in potten, in verhoogde beden of een makkelijke moestuin bv.

Dat laatste lijkt me nog het meest simpele als je echt nog niks weet.

 

Een plantje heeft ruimte nodig om te groeien dus beter is niet een heel zakje zaad leeg te kiepen.

 

Maar je stelt zoveel vragen te gelijk dat het heel lastig antwoord geven is.

 

Kan je een lijstje maken hier met welke zaden je nu hebt liggen?

Dan kan daar antwoord opgegeven worden hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...