Goldfish Geplaatst: 9 april 2023 Auteur Geplaatst: 9 april 2023 Dank je wel AC! Dan help ik iemand die in Gouda goed bezig is om mensen aan t tuinieren te krijgen uit de brand! Quote
Ciska Geplaatst: 10 april 2023 Geplaatst: 10 april 2023 Heb even verder zitten te zoeken en men zegt over smaak zoet en aromatisch, ook dat hij naar verloop van tijd 2 meter hoog kan worden. Ik wil er wel eens 1 proberen..kijken of we het gat zonder kleinvrucht zo mee kunnen opvullen. Quote
Goldfish Geplaatst: 10 april 2023 Auteur Geplaatst: 10 april 2023 Dat van die 2 meter heb ik ook gelezen. Ik blijf het een mysterieus ding vinden. Zal een hybride zijn, maar geen idee waar mee gekruist is als t niet met zwarte framboos is geweest. Je krijgt t laatst exemplaar dat ik op voorraad heb. Bij de verkoper staat nog slechts 1 exemplaar zag ik van de week, mocht iemand dit lezen dan is er dus haast bij (voor mij) om nog een keer langs te gaan daar. Quote
Wortel Geplaatst: 10 april 2023 Geplaatst: 10 april 2023 Hee Vincent, die zoete aardapoel hier doet nog helemaal niks... kan ik iets anders voor je mee brengen? Kan wel wat kruiden oppotten? Quote
Goldfish Geplaatst: 10 april 2023 Auteur Geplaatst: 10 april 2023 Kruiden zijn altijd welkom, vanwege mijn zoon van 13 die koken leuk vindt. Ik heb momenteel Tijm + een Thaise Kerrieplant (edit: is een Vietnamese koriander) staan. Basicilum (standaard versie) en Bieslook is gezaaid maar gaat niet hard. Dus als je wat leuke kruiden kan scheuren en oppotten: altijd goed. 1 Quote
Ciska Geplaatst: 10 april 2023 Geplaatst: 10 april 2023 Hey super! Wilde je nog wat Franse dragon? En welke kruiden heb je nog niet? Quote
Goldfish Geplaatst: 11 april 2023 Auteur Geplaatst: 11 april 2023 Ciska: momenteel heb ik bieslook, tijm, Chinese bieslook, daslook, standaard variant basilicum, thaise kerrie (edit: moet een Vietnamese koriander zijn), Uiensoepboom, Szechuan peper. Quote
Ciska Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 (aangepast) Krijg je al oregano en Bonenkruid? Ik zal de dragon voor je gaan regelen..het is de Franse, zit volgens mij ook in de bekende kruidenkaas voor op stokbrood. Deze maakt ondergrondse uitlopers aan en kun je dus niet zaaien. Bonenkruid heeft het hier ontzettend naar zijn zin, dus daar steek ik ook even wat van af, als je ook nog wat oregano/ marjoraan wil moet je even een gil geven. 12 april 2023 aangepast door Ciska Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 1 uur geleden, Ciska zei: oregano/ marjoraan wil moet je even een gil geven. Mag ik ook gillen? Het bonenkruid heb ik ook belangstelling voor! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 Ik zet ook wat bonenkruid op de weggeeftafel. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 (aangepast) Nou kijk😊 bonenkruid voor jet is geregeld Zal nog wel even wat marjoraan voor jet regelen...weet niet of hij paars of wit bloeiend is...heb beide soorten. Vincent: ik heb nog een stek rozemarijn op kunnen snorren. Was afgebroken van die struik van angela, heb hem weer de grond in geduwd en is geworteld. Heeft het zwaar gehad, maar met een beetje tlc komt dat wel goed... De Thaise kerrie, is dat die zo lekker naar kerrie ruikt? Of een heel ander soortje? 12 april 2023 aangepast door Ciska 2 Quote
Goldfish Geplaatst: 12 april 2023 Auteur Geplaatst: 12 april 2023 Euh..... Ik dacht te hebben onthouden dat Spitskool dit Thaise Kerrie noemde, maar aangezien het uit een kraampje van Den Oude Kastanje kwam denk ik nu de trotse bezitter te zijn van Vietnamese Koriander........ Ik schaam me kapot, zo weinig weet ik van kruiden. Quote
acpronk Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 Deze? 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goldfish Geplaatst: 12 april 2023 Auteur Geplaatst: 12 april 2023 Ja die is het @acpronk. Is ie echt de moeite waard? Volgens mijn inkoopassistente wel in elk geval. Quote
acpronk Geplaatst: 12 april 2023 Geplaatst: 12 april 2023 Dat weet ik niet, ken ik niet..Heb je die nog niet geproefd? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Ciska Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 🙈 Ach...ik verwar lavendel ook met rozemarijn hoor... Zou je die Vietnamese koriander makkelijk kunnen stekken? 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Geplaatst: 14 april 2023 Geen idee. Sinds een paar weken in bezit en denk ik er nog niet aan toe om te scheuren. Quote
Ciska Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 Ah...nee te jong dan nog. 😊 was ook wel benieuwd naar de smaak. Laat wel even weten hoe de smaak is..gebruik persoonlijk weinig koriander, maar voor sommige gerechten proef je verschil als je het eruit laat...als ie bevalt kan ik zelf altijd nog even om mij heen kijken Quote
Goldfish Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Geplaatst: 14 april 2023 Voor wie morgen tomatenplanten krijgt van mij: NIETS IS AFGEHARD !!! Quote
Goldfish Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Geplaatst: 14 april 2023 Heeft iemand zaden voor mij van Green Doctors? Ik had die toegezegd aan iemand maar ik kan de mijne niet meer vinden. Quote
Tanja65 Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 (aangepast) @Goldfish de beloofde rode basilicum is hier helaas helemaal niet opgekomen, zaad wellicht niet goed meer, de paarse wel. Die is iets donkerder en sterker van smaak. Die doen? En heb je belangstelling voor een stek citroentijm of citroenmelisse? Groeit beide als kool. Wat ook aarzelend opkomt is de bergmunt, die kan ik evt. ook meenemen maar die moet je nog wel vertroetelen. ik zag dat je misschien tomaten zaailingen hebt. Als dat zo is, houd ik me bijzonder aanbevolen. Hier was ik gewoon te laat met tomaten zaaien 😵. 14 april 2023 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Goldfish Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Geplaatst: 14 april 2023 Het gaat hard met t weggeven van de zaailingen, maar zoek je een specifieke kleur of model? Paarse basilicum is helemaal goed! En evt citroenthym. Quote
Tanja65 Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 (aangepast) Ik ben blij met alles wat overblijft want ik heb zelf dus niks. Maar als je een vleestomaat en een lekkere sappige tomaat voor me hebt, dan ben ik al een heel eind. Ik neem nog citroentijm voor je mee. 14 april 2023 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Goldfish Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Geplaatst: 14 april 2023 Ik kan een aantal zaaiilingen voor je meenemen @Tanja65. Je hoort morgen hoe ze heten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.