Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb even verder zitten te zoeken en men zegt over smaak zoet en aromatisch, ook dat hij naar verloop van tijd 2 meter hoog kan worden.

Ik wil er wel eens 1 proberen..kijken of we het gat zonder kleinvrucht zo mee kunnen opvullen. 

Geplaatst:

Dat van die 2 meter heb ik ook gelezen. Ik blijf het een mysterieus ding vinden.  Zal een hybride zijn, maar geen idee waar mee gekruist  is als t niet met zwarte framboos is geweest.   Je krijgt t laatst exemplaar dat ik op voorraad heb.  Bij de verkoper staat nog slechts 1 exemplaar zag ik van de week, mocht iemand dit lezen dan is er dus haast bij (voor mij) om nog een keer langs te gaan daar. 

Geplaatst:

Kruiden zijn altijd welkom, vanwege mijn zoon van 13 die koken leuk vindt.   Ik heb momenteel Tijm + een Thaise Kerrieplant (edit: is een Vietnamese koriander) staan.  Basicilum (standaard versie) en Bieslook is gezaaid maar gaat niet hard. Dus als je wat leuke kruiden kan scheuren en oppotten: altijd goed.  

• Thanks 1
Geplaatst:

Ciska: momenteel heb ik bieslook, tijm, Chinese bieslook, daslook, standaard variant basilicum, thaise kerrie (edit: moet een Vietnamese koriander zijn), Uiensoepboom, Szechuan peper.

Geplaatst: (aangepast)

Krijg je al oregano en Bonenkruid?

Ik zal de dragon voor je gaan regelen..het is de Franse, zit volgens mij ook in de bekende kruidenkaas voor op stokbrood. 

Deze maakt ondergrondse uitlopers aan en kun je dus niet zaaien. Bonenkruid heeft het hier ontzettend naar zijn zin, dus daar steek ik ook even wat van af, als je ook nog wat oregano/ marjoraan wil moet je even een gil geven. 

aangepast door Ciska
Geplaatst:
1 uur geleden, Ciska zei:

oregano/ marjoraan wil moet je even een gil geven.

Mag ik ook gillen? Het bonenkruid heb ik ook belangstelling voor! 

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Nou kijk😊 bonenkruid voor jet is geregeld

Zal nog wel even wat marjoraan voor jet regelen...weet niet of hij paars of wit bloeiend is...heb beide soorten.

Vincent:  ik heb nog een stek rozemarijn op kunnen snorren. Was afgebroken van die struik van angela, heb hem weer de grond in geduwd en is geworteld. Heeft het zwaar gehad, maar met een beetje tlc komt dat wel goed...

De Thaise kerrie, is dat die zo lekker naar kerrie ruikt? Of een heel ander soortje?

aangepast door Ciska
  • Like 2
Geplaatst:

Euh..... Ik dacht te hebben onthouden dat Spitskool dit Thaise Kerrie noemde, maar aangezien het uit een kraampje van Den Oude Kastanje kwam denk ik nu de trotse bezitter te zijn van Vietnamese Koriander........       Ik schaam me kapot, zo weinig weet ik van kruiden. 

Geplaatst:

Ah...nee te jong dan nog. 😊 was ook wel benieuwd naar de smaak. 

Laat wel even weten hoe de smaak is..gebruik persoonlijk weinig koriander, maar voor sommige gerechten proef je verschil als je het eruit laat...als ie bevalt kan ik zelf altijd nog even om mij heen kijken

@Goldfish de beloofde rode basilicum is hier helaas helemaal niet opgekomen, zaad wellicht niet goed meer, de paarse wel. Die is iets donkerder en sterker van smaak. Die doen? En heb je belangstelling voor een stek citroentijm of citroenmelisse? Groeit beide als kool. Wat ook aarzelend opkomt is de bergmunt, die kan ik evt. ook meenemen maar die moet je nog wel vertroetelen. 

ik zag dat je misschien tomaten zaailingen hebt. Als dat zo is, houd ik me bijzonder aanbevolen. Hier was ik gewoon te laat met tomaten zaaien 😵.

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Ik ben blij met alles wat overblijft want ik heb zelf dus niks. Maar als je een vleestomaat en een lekkere sappige tomaat voor me hebt, dan ben ik al een heel eind. Ik neem nog citroentijm voor je mee. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...