Geplaatst: 6 maart 201214 j Lijkt me leuk om te weten wie er nog meer in het mooie Twente woont. Wie weet wat we kunnen doen voor elkaar. Ik woon in Almelo.
Geplaatst: 6 maart 201214 j En ik kom uut Vjenne, ik kom dus uit Vriezenveen. Vlak naast Almelo, voor diegenen die dat niet weten.
Geplaatst: 7 maart 201214 j Auteur Leuk, we zijn wel redelijk vertegenwoordigd hier zijn jullie allemaal al lang bezig met jullie moestuin of net zoals mij een beginner?
Geplaatst: 7 maart 201214 j Ik ben ook nog maar net een jaartje bezig hoot. Ik heb vorig jaar dit tuintje voor de helft mogen gebruiken om te proberen, en nu kon ik hem helemaal overnemen.
Geplaatst: 8 maart 201214 j Ik moestuinier al sinds 1978. Heb zelf een grote tuin achter mijn huis op het zuiden, maar daar wil niets meer groeien doordat de kastanjebomen van het landgoed naast en achter mijn tuin alle zonlicht wegnemen. Mijn buurvrouw en ik zijn maandag ff langs geweest bij de eigenaar, of hij er a.u.b. iets aan wil doen.Afwachten dus.Dus heb ik sinds 2009 een moestuin bij de graaf van Almelo.ong. 10 minuten fietsen.Heerlijk zonnig en een goede opbrengst.
Geplaatst: 8 maart 201214 j Ik woon pas in een huis met tuin sinds Oktober 2010. Heb vorige zomer wel wat dingetjes gedaan (snijboontjes, wat sugar snaps, wat radijsjes in plantenbakken en 3 courgette planten) Maar ik pak het dit jaar een stuk grondiger aan! Het doel? De hele zomer geen groente kopen! Ik ook ben dus een beginner
Geplaatst: 2 april 201213 j Ik woon in Haaksbergen en pas begonnen met een mini moestuintje. Gewoon voor de lol en zien wat het wordt. Alhoewel ik wel hoop op een leuke oogst.
Geplaatst: 2 april 201213 j Auteur @spirrie en raxia, nog meer tukkers aan het verbouwen leuk! Wel grappig te lezen dat de meeste allemaal nieuwelingen zijn. voor mij is het dit jaar ook de eerste keer dat ik een moestuin heb hoe gaat het jullie tot nu toe af?
Geplaatst: 3 april 201213 j Kuikhoven, ik ben geen Tukker, maar een Fries. Maar ik heb gemerkt dat de mentaliteit van beide groepen heel dicht bijelkaar ligt. Vandaar dat ik me hier staande kan houden, denk ik. Tot nu toe gaat het buiten goed. Tuinbonen staan er goed bij. Aardbeien hebben het naar hun zin en de sla mix schijnt zich ook wel te vermaken.
Geplaatst: 3 april 201213 j Auteur oeps import kan natuurlijk ook ben ik zelf ook hoor, niets mis mee. Al moet ik zeggen dat ik me inmiddels wel een tukker voel Leuk dat je tuintje zo lekker gaat. Je hebt me op het idee gebracht om aardbeien plantjes in mijn tuin te gaan zetten. Hoe heb jij ze staan? in een hangpot of op de grond? en heb je het overdekt?
Geplaatst: 4 april 201213 j Haha, Ik ben ook import Mijn vriend niet, die is geboren in Hengelo.Zelf kom ik uit Almere, maar studeer hier al 7 jaar (oeps.. met een 5jarige opleiding) Mn tuin heeft vooral nog een hoop onkruid... Ik heb de oorlog verklaart aan het zevenblad.. maar het zevenblad wint momenteel.En alles is nog erg klein.. van mij mag het wel al Juli zijn!
Geplaatst: 6 april 201213 j Hier nog een tukker. Ik kom uit Enschede. Dit is het eerste jaar dat ik bezig ga met mijn moestuintje (als ik die tuin eindelijk eens ontkuidvrij krijgt ) groetjes Anja
Geplaatst: 6 april 201213 j Auteur Haay Anja! Wordt nog druk zo met al die uhm...ik zeg het toch...tukkers Nog niets geplant? of ben je al binnen aan het kweken?
Geplaatst: 7 april 201213 j Ja hoor ik ben al aan het kweken. De vensterbank staat al vol Ik kon begin februari al niet langer wachten en ben wat dingen uit gaan testen Wij zijn hier eind december komen wonen en aan de tuin is ruim tien jaar niks gedaan (onkruid stond een meter hoog) Ik ga dit jaar dus beginnen met een mm en een aantal potten. Dat lijkt mij nou het handigste. Wel grappig om te zien hoeveel mensen hier uit de buurt komen! groetjes Anja
Geplaatst: 7 april 201213 j Auteur ja leuk he. Heb jij dan ook al vensterbanken te kort? Ik ben wat peper plantjes naar buiten aan het verplaatsen. Vreemd genoeg doen ze het daar beter dan binnen
Geplaatst: 11 april 201213 j Ook hier staan de vensterbanken vol. ik heb genoeg vensterbank in huis, maar "helaas" ook 2 katten, en die vinden die jonge plantjes toch lekker!?!?!?! grrrr. Maar ik heb 1 slaapkamer over en daar staan nu alle plantjes op een tafel voor het raam, en in de badkamer de plantjess die graag warmte willen hebben.
Geplaatst: 13 april 201213 j oeps import kan natuurlijk ook ben ik zelf ook hoor, niets mis mee. Al moet ik zeggen dat ik me inmiddels wel een tukker voel Leuk dat je tuintje zo lekker gaat. Je hebt me op het idee gebracht om aardbeien plantjes in mijn tuin te gaan zetten. Hoe heb jij ze staan? in een hangpot of op de grond? en heb je het overdekt? Heb ze gewoon in de (vaste) bloembak staan en niet overdekt. Ze schijnen winterhard te zijn. Tot nu toe hebben ze ook nog niet geleden onder de kou.
Geplaatst: 14 april 201213 j Kuikhoven, ik ben geen Tukker, maar een Fries. bij mij dus in de andere volgorde, Twentse roots
Geplaatst: 17 april 201213 j Haha, Ik ben ook import Mijn vriend niet, die is geboren in Hengelo.Zelf kom ik uit Almere, maar studeer hier al 7 jaar (oeps.. met een 5jarige opleiding) Mn tuin heeft vooral nog een hoop onkruid... Ik heb de oorlog verklaart aan het zevenblad.. maar het zevenblad wint momenteel.En alles is nog erg klein.. van mij mag het wel al Juli zijn!Leuk, ik ook! Inmiddels 3 jaar over de grens, daar ook begonnen met echt (moes)tuinieren
Geplaatst: 18 april 201213 j Auteur Haha, Ik ben ook import Mijn vriend niet, die is geboren in Hengelo.Zelf kom ik uit Almere, maar studeer hier al 7 jaar (oeps.. met een 5jarige opleiding) Mn tuin heeft vooral nog een hoop onkruid... Ik heb de oorlog verklaart aan het zevenblad.. maar het zevenblad wint momenteel.En alles is nog erg klein.. van mij mag het wel al Juli zijn!Leuk, ik ook! Inmiddels 3 jaar over de grens, daar ook begonnen met echt (moes)tuinieren Haay, woon je ver over de grens? Leuk dat je dan mee kijkt/schrijft op een Nederlands forum of ben je gewoon nog niet zo ingeburgerd?
Geplaatst: 18 april 201213 j Euhm neuh, ik woon 500m van de grens, hemelsbreed Ben ook inmiddels wel ingeburgerd hoor, maar typen en forummen in het Duits, neh dat ligt me niet zo En mijn forumhistorie gaat al zo'n 12 jaar mee (niet alleen hier natuurlijk)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.