Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vraag over bloem


Saffier

Aanbevolen berichten

Nee. Geen Lupine. 'Baptisia' . Hoewel ik nog een andere mogelijkheid heb, maar daar zou ik echt een foto van de hele plant voor moeten hebben , hier zie in nauwelijks blad. Blad is van belang. Liever nog de hele plant. Maat , groeiwijze.

 

overigens is de Baptisia wel een lupine-achtige plant hoor. Ik geloof iets australisch of amerikaans. Mooie plant , makkelijker dan de meeste mensen denken , en geheel onterecht een vrij onbekende plant. Hoog. iets van 120 - 150 cm wel. Ik had m ooit zelfs hoger.

 

Bij nader inzien , ik zie nu zaaddozen net achter , naast de plant. Zou het idd toch ook wel gewone lupine kunnen zijn ( De rood-bruine middenstam doet me dus denken aan die baptisia. Dan ook wel de lossere bloem-aar )

uitsluitsel zou het blad kunnen geven. dat verschilt van beiden behoorlijk.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Baptisia dus ja. Die laatste foto is duidelijk. Weet helaas nu ff niet zo te zeggen welke cultivar. soortje zelfs. Maar er zijn een aantal kwekers in Nederland die er goed in doen . Coen Janssen is de betere

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Baptisia dus ja. Die laatste foto is duidelijk. Weet helaas nu ff niet zo te zeggen welke cultivar. soortje zelfs. Maar er zijn een aantal kwekers in Nederland die er goed in doen . Coen Janssen is de betere

Hoi Bit, even voor de duidelijkheid, de foto's zijn niet gemaakt van dezelfde plant. De laatste foto is een paar honderd meter verderop gemaakt op een heide. Maar is het dan wel dezelfde plant? De kleur van de bloemen verschilt namelijk ook nogal.

 

De bovenste drie zijn wel van dezelfde plek gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baptisia, waar ik me dus de barsten naar zoek hier in Drenthe. Hihi. Heb toevallig zaad gekocht via ebay. Erg mooie plant!

 

Coen Janssen zit in Dalfsen

 

Ow. die foto is niet dezelfde ? Hmmm. Maar wel naar jouw idee dezelfde plant ( buiten de kleurvariatie dan ) ??

die laatste foto is wat veraf natuurlijk. Ik dacht dat het om 1 en dezelfde ging.

 

Edit: dat lijkt bij nader inzien wel een beetje een uit de kluiten gegroeide stuik heide !! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...