Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Citrusboom


Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Jager zei:

terwijl ik hem 1x in de week et water besproei

De potgrond ziet er droog uit.
Steek eens een vinger in de grond, tot hoe ver is de grond droog?

Blad val kan door te droge omstandigheden komen, of door te natte. Bij het eerste worden bladeren meer faal. Bij het laatste kan je bruine of gelige plekken krijgen. Beide gevallen zullen ze uiteindelijk afvallen.
Hoe vaak geef je pot water?

Hoe lang heb je deze plant al?

Kan je ook vertellen wat voor/hoe vaak je voeding/bemesting hebt gebruikt?
Wat voor grond staat deze in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Deze staat binnen zo te zien? Binnen is geen goede plek voor vrijwel elke Citrus. Het is er te warm en er is daar te weinig licht. In de winter kun je Citrus het beste op een koude en lichte plek  met veel frisse lucht zetten. Boven de 10 graden ongeveer, heeft de plant behoefte aan zonlicht. Bij minder dan 4 graden kun je wekenlang in een donkere, koude, maar vorstvrije garage overhouden. Zelf staan mijn Citrusbomen de hele winter buiten, behalve als het vriest. Dan schuif ik ze de garage in. Je moet dan wel alert zijn, maar het resultaat is blakend gezonde planten. Probeer maar eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...