Hayder Geplaatst: 21 maart 2023 Geplaatst: 21 maart 2023 Hi, De vorige bewoners hebben een druif in een pot laten staan voor mij, waar ik heel blij mee ben, maar de bovenkant van de pot is kletsnat geworden door de regen, staat een beste laag in.. Krijg ik dan niet wortelrot? Wat kan ik het beste doen? Quote
Amrutten Geplaatst: 21 maart 2023 Geplaatst: 21 maart 2023 Het beste: zorgen dat het water eruit kan. Controleren of er gaten onderin zitten. Kluit uit pot, gaten openen en afdekken met scherf of gaas. Kluit laten uitdruipen, dan terug in pot. Als er geen gaten in de pot zitten, zul je een andere pot moeten nemen. 1 Quote
rorror Geplaatst: 21 maart 2023 Geplaatst: 21 maart 2023 1 uur geleden, Amrutten zei: Als er geen gaten in de pot zitten, zul je een andere pot moeten nemen. Of een aantal gaatjes boren. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
annaelizabeth Geplaatst: 21 maart 2023 Geplaatst: 21 maart 2023 (aangepast) Druif wil graag diep naar water moeten zoeken. Dus als er echte grond beschikbaar is... als niet: zoek bij https://www.moestuinforum.nl/search/?q=druif&quick=1&type=forums_topic&nodes=17 21 maart 2023 aangepast door annaelizabeth toevoeging Quote
Hayder Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Geplaatst: 14 april 2023 Moet ik trouwens ook de potgrond vervangen? Ook al staat die onder water, de knoppen zijn al zichtbaar.. Quote
Hayder Geplaatst: 11 mei 2023 Auteur Geplaatst: 11 mei 2023 Ik heb de potgrond nog altijd niet vervangen..maar de druif loopt al heel goed uit..toch staat bij veel regen meteen de gehele pot onder water, omdat er dus aan de onderkant geen gaten inzitten.. Quote
acpronk Geplaatst: 11 mei 2023 Geplaatst: 11 mei 2023 Oppassen dat de wortels niet gaan rotten.Als de grond met water verzadigd is, dan kan er geen zuurstof naar de wortels toe en gaan ze afsterven.Dus ik adviseer wel afwateringsgaten te maken. Minimaal 1cm diameter anders gaan ze verstoppen (eigen ervaring). 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 11 mei 2023 Geplaatst: 11 mei 2023 Dat de druif nu uitloopt en er toch mooi uitziet, zegt nog niks over de gezondheid. Druif loopt nu uit op oude energie in de stam. Pas bij het opengaan van het blad komen de suikers opgang die naar beneden worden gestuurd om wortel groei te stimuleren. Dus dat begint ongeveer op dit moment wel. Dus pot op ze kant, en even met de boor een paar gaten boren. Als het een stenen pot is, dan heel langzaam boren en niet te veel kracht, anders kans op breken. Als het plastic pot is, kan je eventueel gaten maken met een soldeerbout. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Hayder Geplaatst: 11 mei 2023 Auteur Geplaatst: 11 mei 2023 Ok duidelijk, maar de potgrond moet ik helemaal vernieuwen? Quote
Bertus Geplaatst: 11 mei 2023 Geplaatst: 11 mei 2023 20 minuten geleden, Hayder zei: Ok duidelijk, maar de potgrond moet ik helemaal vernieuwen? Voor potgrond vervangen is het te laat nu de druif al aan het uitlopen is. Ben het met @rorror eens ... op zijkant leggen en en gaten boren. Mocht het een (sier)pot zijn die je mooi vindt voor de druif dan kun je overwegen (voorzichtig) een flink aantal gaten te boren om een stuk van de bodem eruit te halen. De pot vervolgens zodanig neerzetten dat de druif kan wortelen door het gat. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.