Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet meer precies welke datum ik ze heb ontkiemt en ik ben ook pas net begonnen met plantjes omdat mijn moeder een moestuin heb. Ik heb cherrytomaatjes alleen ze lijken niet meer te groeien sinds ik ze in een grotere pot heb gezet, is hier nog iets aan te doen of zijn ze al ten dode afgeschreven? Alvast bedankt voor de hulp!

514A7A35-7645-41AD-B5EE-E229F5BBD465.jpeg

Geplaatst:

Hoe lang geleden heb je ze verpot? Waar staan ze, in de zon, lekker warm?

Misschien straks 1 plantje per klein potje anders heb je kans dat de wortels door elkaar groeien ?

Geplaatst: (aangepast)

Al een hele tijd geleden ik denk dat ze al een maand lang dit formaat aanhouden.. en ze staan goed in de zon dus het zou lekker warm moeten zijn..

aangepast door Quint
Geplaatst: (aangepast)

Zijn het misschien laagblijvende cherrytomaatjes? Zoiets als Tiny Tim?

Mijn ervaring is dat die een stuk langzamer groeien dan hoge cherrytomaten zoals bv de supersweet 100.

Kijk, links de Tiny Tim en rechts de supersweet 100. Beide gezaaid op 14 februari. 

IMG_20230412_203046.jpg

aangepast door Jeannette
  • Like 1
Geplaatst:

Ik denk te droog, te weinig aarde in de potten, te veel planten samen in een pot.

Schoteltje eronder en water geven, lijkt mij. Dat ze zonder schoteltje op je vensterbanken staan, zegt voor mij dat ze te droog staan, Onderin moet de aarde wel vochtig zijn. En dan op een later moment uitdunnen, of de zaailingen verdelen over meer potjes, die veel voller met aarde zitten. 

Geplaatst:

Staan ze wel in potgrond? De kleur van de aarde ziet er uit zoals cocopeat, daar zit geen voeding in voor de plantjes dus kunnen ze ook niet groeien. Zaadjes ontkiemen daar prima in, maar voor verdere groei van planten moeten ze wel voedsel kunnen vinden met de wortels. Verder denk ik dat iedereen hier al goede punten aandraagt wat betreft water, licht en warmte. 

• Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst:
Op 12-4-2023 om 20:22, Jeannette zei:

Zijn het misschien laagblijvende cherrytomaatjes? Zoiets als Tiny Tim?

Een hele goede ik weet niet of het kleine of grote waren ze kwamen uit het zakje na alles reacties ga ik eerst ander grond in de potjes doen!

• Like 1
Geplaatst:
Op 13-4-2023 om 05:06, Liekie zei:

Staan ze wel in potgrond? De kleur van de aarde ziet er uit zoals cocopeat, 

Ik denk dat ik heel snel ander grond erin ga doen wat mooi dat u zo ziet welke grond het is, ik denk dat daar het probleem zit…

• Like 3
Geplaatst:

Cocopeat is erg fijn om te gebruiken in de zaaiperiode, dus ik denk dat veel mensen hier het zullen herkennen. Maar als planten moeten groeien zit daar niets in, dus moet je het toevoegen bijvoorbeeld via het water (dat is meer de pro-aanpak en dan moet je weten wat je doet, lees maar mee met @Mai Pensato bijvoorbeeld) of je planten in een medium zetten waar al voeding in zit: potgrond! Met de symptomen die de planten vertonen: groeistop, gele blaadjes, de kiemblaadjes zijn er al af terwijl ze nog klein zijn, alles wijst dan in de richting van een voedingstekort. En zo zijn er meer symptomen die planten kunnen vertonen waar je aan kunt afleiden wat ze nodig hebben. Dus van onbedoeld dingen fout doen leer je het allermeest, als je maar goed blijft kijken en dingen probeert. En tomaten zijn heel vergevingsgezind, dus deze gaan straks vast weer prima als je ze in potgrond hebt staan. Ik zou ze wel ieder zo'n pot geven en niet met z'n 4en bijeen. Anders is het voedsel in de potgrond zo weer op en dan blijf je bezig :-)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...